Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Einar?

Featured Replies

Publicerat

Vem är Einar?

Efter att smygjagat på detta trevliga forum under lång tid så tänkte jag bli lite mer aktiv.

Jag heter Henrik Einarsson 39 år och bor i Borås. Elfsborgs hemstad, som kommer ta hem allsvenskan 2011. ;)

Där bor jag med en korthårig tax och en Bayersk Viltspårhund. Taxen är 8 år och Bayraren är drygt 1 år och har startat sin spårträning övertygande.

Började min jaktliga karriär när jag var 12 år tillsammans med min morfar och sköt en morkulla under den tidens mycket trevliga sträckjakt på sommaren som tyvärr inte är tillåten längre :angry:

Därefter under hösten satt jag med honom när han sköt en älgtjur, efter det var jag fast.

Jag är också aktiv skytt i Bredareds Sportskytteklubb dock inte tävlingsskytt då tiden inte räcker till. Brukar var med på klubbens skeettävlingar med min gamla Husqvarna svs. Skjuter för att det är så jäkla roligt.

Har nyligen börjat handladda då jag införskaffat en Marlin gg 45-70gov. Riktigt kul bössa att skjuta med. Tänkte ha den som eftersöksvapen om bayraren blir en duktig eftersökshund.

Finns det någon i Boråsområdet som behöver en spårträningskompis så hör av dig.

Hälsningar Einar

Publicerat

Hej & välkommen hit!:D

Ytterligare en boråsare här.:D F. d. numera.:D

Publicerat

en Marlin gg 45-70gov.

Bra val. :)

Välkommen.

Publicerat

Välkommen!

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Välkommen

mvh

Publicerat

Hej och välkommen! :)

Publicerat

Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum!

Publicerat

Välkommen! ^_^

Publicerat

Hej och välkommen

Kommer också från borås området.

Träningsskjuter själv lite i bredared ska troligtvis dit på torsdag :rolleyes:

Har presic börjat spårträna med min 11 månaders wachtel/jämthund.

Publicerat

Välkommen hit!!

Snygg tax du har, bayraren är fin oxå förstås ;)

Publicerat
  • Författare

Hej och välkommen

Kommer också från borås området.

Träningsskjuter själv lite i bredared ska troligtvis dit på torsdag :rolleyes:

Har presic börjat spårträna med min 11 månaders wachtel/jämthund.

Då kanske vi ses, har jour denna vecka.

Einar

• 2 weeks later...
Publicerat

Ser att du lagt upp bilder på en tysk, men du skriver att du har en tax & en bayrare bara? *nyfiken bara*

Publicerat

hej och välkommen, kul med en som bor riktigt nära. jag själv bor 2 mil norr om borås, har jaktmarken här intill huset, och mina föräldrar bor på gård som gränsar intill bredaredsskjutbana och golfbana, där vi också har en del arrendemark. håller mig med tax 3år, wachtel, snart 2 år och även 45/70 i min dubbelstudsare... känns som ett gemensamt taxsläpp här på min mark är nödvändigt i höst för vår del :P // Erik

Publicerat

Välkommen!

Publicerat
  • Författare

Ser att du lagt upp bilder på en tysk, men du skriver att du har en tax & en bayrare bara? *nyfiken bara*

Tysken är Yrrol som jag hade tidigare, tycker bilden blev så bra så ville visa den.

Tyvärr så hade han en alltför stor jaktlust och långa drevtider för att passsa mig. Han är nu hos en yrkesjägare där han passar mycket bättre.

Einar

Publicerat
  • Författare

hej och välkommen, kul med en som bor riktigt nära. jag själv bor 2 mil norr om borås, har jaktmarken här intill huset, och mina föräldrar bor på gård som gränsar intill bredaredsskjutbana och golfbana, där vi också har en del arrendemark. håller mig med tax 3år, wachtel, snart 2 år och även 45/70 i min dubbelstudsare... känns som ett gemensamt taxsläpp här på min mark är nödvändigt i höst för vår del :P // Erik

Vi jagade älg i Bredared tillsammans i höstas. Snö fanns det i skogen men ingen älg. Taxsläpp till hösten låter toppen.

Einar

Publicerat

Tysken är Yrrol som jag hade tidigare, tycker bilden blev så bra så ville visa den.

Tyvärr så hade han en alltför stor jaktlust och långa drevtider för att passsa mig. Han är nu hos en yrkesjägare där han passar mycket bättre.

Einar

Aha, då är jag med

• 1 month later...
Publicerat

aj fan, flackar runt en del på höstarna, men då är du med på Röl antar jag.. snö och lodjursspår var väl vad vi hade, varpå jag hävdar att vi släpper taxarna i Borgstena där det fortfarande finns OK med rådjur....