Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dax för ny hagelbössa...

Featured Replies

Publicerat

En Classic hemlånad för prov.

classic-003_146053994.jpg

Fem choker och sånt där påklistrat riktmedel som ser ut att lysa... Jag prickade ölburkarna i alla fall...

Det känns som att den passar mig bra, riktmedlet ligger rätt direkt efter anläggning...

Publicerat

Det där är väl samma rappel som Sabatti och allt vad de hetat? Fungerar så länge den fungerar typ :lol:

Mvh!

Publicerat

Tala om pris så skall jag ge mitt ärliga och seriösa svar. (även "skrotbössor" har ett bra pris!)

Publicerat
  • Författare

Med min mängd jakt och träningskott så tror jag vilken skitbössa som helst kommer hålla min och någon generation Jidetorp till...

Så en väl fungerande "Rappel" är precis vad jag behöver.

Fick iofs reda på att en kamrat ska sälja sin gamla, men helt oanvända Browning. Strax efter den köptes blev hans firma sponsrad av Flodman, så då fick Browning förpassas till vapenskåpet.

Ska provklämma lite på den innan jag bestämmer mig...

Publicerat

Med min mängd jakt och träningskott så tror jag vilken skitbössa som helst kommer hålla min och någon generation Jidetorp till...

Så en väl fungerande "Rappel" är precis vad jag behöver.

Fick iofs reda på att en kamrat ska sälja sin gamla, men helt oanvända Browning. Strax efter den köptes blev hans firma sponsrad av Flodman, så då fick Browning förpassas till vapenskåpet.

Ska provklämma lite på den innan jag bestämmer mig...

Se ovan inlägg från mig...

Publicerat
  • Författare

4500 kr.

Publicerat

4500 kr.

:blink:

NO GO!

På tok för mycket för en Classic!

För de pengarna får du en FN B25 i ok skick.

Även SKB är ett vettigt alternativ i den prisklassen.

Publicerat
  • Författare

Mmmm... Värt att tänka på. Tur att det är ett tag kvar innan hageljakten börjar, ingen brådska således...

Publicerat

Och invänta priset på Browningen, då får du en bössa som håller i tre generationer jämfört med den du har hemma nu.

Skitsurt att racka ned på detta sättet men det är i ALL välmeningen.. Förutsatt att jag har rätt, att det är en Sabatti, kan ju Mr Berg få lägga ut texten om dess funktion :lol::lol:

Mvh!

Publicerat

Och invänta priset på Browningen, då får du en bössa som håller i tre generationer jämfört med den du har hemma nu.

Skitsurt att racka ned på detta sättet men det är i ALL välmeningen.. Förutsatt att jag har rätt, att det är en Sabatti, kan ju Mr Berg få lägga ut texten om dess funktion :lol::lol:

Mvh!

+1

Precis som Hippen skriver så menar vi VERKLIGEN inget illa med detta!

Classic har levererat en del helt ok kulvapen (jag har ett) men på hagelfronten är det inga höjdare direkt...

Jag har avverkat lite skitbössor jag också och vet vad som är ekonomiskt sunt och vad som inte är det!

Kan du köpa loss en mint Browning till en vettig summa så kan du troligen sälja den med vinst eller break-even om den inte skulle passa efter 10000 skott!

Publicerat
  • Författare

Ja, jag tar inte illa upp.

Jag har provat Classicen både högt o lågt, och den funkar ju som det är tänkt.

Men så provade jag en anläggning med Browning bössan och... Oj!!! Att det kan vara sån skllnad i känsla på bössor som ändå ser så lika ut.

Ska absolut provskjuta den innan beslut...

Men några andra frågor... Eller vänta, jag startar en ny tråd om tankar med choker...

Publicerat

Tror vi kan avsluta den här tråden, om du provat Browningen och den "kändes" ok/bra så ska du ha den. Utan något snack!

Sen har jag för mej att många av de där sunkitalienarna saknar ejektor vilket Browningen inte gör förmodar jag?

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Precis. När jag bröt Browningen for klickpatronerna i taket...

Publicerat
  • Författare

Så...

Vad kan man värdera en Browning till. Har för mig att den kostade 28 000 kr ny, och den är sparsamt använd och i nästintill nyskick.

Fem choker och koffert av svart plast ingår.

Jag funderar på att bjuda 15 000, verkar det rimligt?

Publicerat

Vilken modell är det?

Mvh!

Publicerat

är det en 525a i mkt. gott skick så skulle jag bjuda 13-15.

Publicerat

Modell, typ och grade väger in.

15000 för en Browning i det skicket är ett mycket bra pris, oavsett modell!

Publicerat

hur gick det?? :wacko:

har du bestämmt dig för browningen?? :wub:

Publicerat
  • Författare

Ska prova att pruta på Classicen först... Den funkar ju bra, träffar som den ska och ligger bra vid anläggning. Jag tror inte jag blir sååå mycket mer nöjd med en Browning, att det skulle vara värt 10 000 kr extra...

Men som sagt, det är ett tag kvar innan gässen är lovliga...

Publicerat

Ska prova att pruta på Classicen först... Den funkar ju bra, träffar som den ska och ligger bra vid anläggning. Jag tror inte jag blir sååå mycket mer nöjd med en Browning, att det skulle vara värt 10 000 kr extra...

Men som sagt, det är ett tag kvar innan gässen är lovliga...

sant....

jag är nöjd med min budget italienar lincoln....

Publicerat
  • Författare

Ahaa... Jag hade en Lincoln Premiere förut, innan den fick choker. Den var dock för öppen för att prestera bra på jaktstigarna. Trots fullträff var det sällan mer än 7-8 hagel i papplappen...

Denna Classic känns betydligt mindre rapplig än den Lincoln jag hade...

Publicerat

Okej. Har 3 choker till min.

Den känns stabil och sköt fullt på jaktstigen sist men inte på alla lappar

Men det är nog mitt fel. :blush: