Publicerat Maj 3, 201115 yr En ny kniv jag slutförde här om dagen. Bladslipare: Tommy Jimmefors. Skaft av Ek (från trädgården), buffelhorn (ska prydas med ett scrimm så småningom) samt röd vulkanfiberspacer. Frontbiten är stabbad medan den bakre biten endast är "lätt" betsad för att få samma nyans som fronten. Slida kommer så småningom. Så, vad tycks!?
Publicerat Maj 3, 201115 yr Mycket mycket snyggt. Häftigt hur du har fått centrum av biten i skaftets "hål" så att det ser ut som att det snurrar sig ut därifrån.
Publicerat Maj 3, 201115 yr Författare Mycket mycket snyggt. Häftigt hur du har fått centrum av biten i skaftets "hål" så att det ser ut som att det snurrar sig ut därifrån. Tackar, tackar, jo mönstrets placering var lite av planen med kniven
Publicerat Maj 3, 201115 yr Riktigt läckert, jag gillar både färgsättning och avslutningen på skaftet.
Publicerat Maj 3, 201115 yr Jasså du, färgad x-cut ek. Tyder på en fin fin känsla för för vad som är fint. Högsta betyg för det enhetliga utseendet både vad det gäller färg och form.
Publicerat Maj 3, 201115 yr Håller med alla. Jäkligt fint precis som alla dina andra knivar också. mvh Kimmo
Publicerat Maj 3, 201115 yr Jag är inte så förtjust i den röda vulcanfibern... (det gäller inte bara din kniv ) och det svarta var väl inte helt i min smak (hade varit läckert med vitt istället, tror jag) i övrigt är den kanonfin! :)Form, blad och träet - supert!
Publicerat Maj 3, 201115 yr Riktigt läcker skaftform och eken blir man ju bara knäsvag av! Tjusigt! Mvh / Karl-Erik