Publicerat Maj 3, 201115 yr En Reporter var i Forsmark utanför Tärna by då han träffade på en brunstig Tjäder tupp Kolla in klippet här http://svt.se/2.33919/1.2412368/reporter_anfolls_av_tjadertupp Jag skrattade rätt mycket då han blev jagad av tuppen.
Publicerat Maj 3, 201115 yr Såg den på nyheterna rätt skoj. Fast alla som mött spelgalna tuppar vet att det kan göra rätt ont men reporterns löpstil var roligast av allt tycker jag
Publicerat Maj 4, 201115 yr Detta gjorde ju bara dagen ännu bättre. Helt klart fel tjäder att bråka med:p
Publicerat Maj 4, 201115 yr Tyvärr hade jag inget att filma med då en tjädertupp blev förälskad i farsans 320 buster. Den angrep allt och alla som skulle försöka ta sig till traktorn. Det som gör mest ont, är när dom pucklar på en med vingarna. Hur slutade det hela då? Jo vi kastade ut en blank navkappsel, som funkade som jätte rival! Vi körde lungt därifrån undertiden han kaxade sig mot sin spegelbild. (eller solkatt?)