Publicerat Maj 4, 201115 yr Fick för ett tag sen ett antal 6,5 från en något äldre handladdare som hade laddat dessa. men på något sett så har han lyckats att kallibrera dom för lite så de ej går att stänga slutstycket. samt att dom fastnar i loppet. hur ska jag göra med dessa. går de att dra ut kulan å göra om eller är de bara att se dom som föbrukade??
Publicerat Maj 4, 201115 yr Det går att knacka/dra ut kulan, krutet skall man kasta och hylsan går att kalibrera så att det blir bra mått på den, frågan är, vill du det? Ganska mycket arbete för lite förtjänst i en kaliber som är vanlig. Om det är bra kulor hade jag sett till att ha kvar dem men inte resten. /Christian
Publicerat Maj 4, 201115 yr Författare frågan är, vill du det? Ganska mycket arbete för lite förtjänst i en kaliber som är vanlig. De är ju de som är frågan. kulorna är de inget fel på så dom ska jag spara. resten blir de nog till å kasta. Men var kastar jag hylsor med ny tändhatt i de räknas väll som farligt avfall??
Publicerat Maj 4, 201115 yr Går det inte att knalla av tändhatten i bössan så åker hylsa med tändhatt i spilloljeburken, har den fått en resa i den miljön är det bara metallskrot kvar. (Jag har för vana att alltid nypa ett ordentligt tag i hylsan bara för att klargöra - detta är skrot !) Raggarö