Publicerat Maj 4, 201115 yr Hej igen! Här kommer min första kniv som ja gjorde, en jaktkniv till min bror. Bladet är Bergström Bullnose. Skaftet från bladet räknat är tenn, stabbad alrot, semsskinn, alrot, och tenn. Genomgående tang. 2 missar jag gjorde va att jag borrade lite snett så att tången sticker inte ut centrerat, och den andra är att jag inte polerade på bolstret innan ja satte ihop kniven. Sen tenn missfärgar sig i kydex slida, så jag ska göra en slida i läder istället. Mvh: Strid
Publicerat Maj 4, 201115 yr Det är bara till att gratulera till en fin kniv! Fantastiskt, tycker jag, att få till en så fin kniv på första försöket! Ni är några st som har fallenhet för knivmakeri - det är då ett som är säkert!
Publicerat Maj 4, 201115 yr Hallojs. den vart inte tokig den. tycker det blev bra med ett opolerat bolster ser bra ut tillsammans med det skrovliga på bladet. ser ut o ligga fast i handen med en bra handutfyllnad MVH Eas
Publicerat Maj 4, 201115 yr En fin kniv bror din fick. Små missar gör man då o då o det är dem som gör att man lär sig Ser fram emot fler alster från dig. mvh Kimmo
Publicerat Maj 4, 201115 yr Snyggt första alster! Ser ut att ligga bra i handen, antagligen en riktig hit när man jobbar inne i buken på ett djur!
Publicerat Maj 4, 201115 yr Författare Tackar alla, fler kommer ja älgflugornas herre det va det han ville ha en lite behändig sak, jag tror han är nöjd, får se till att fälla något han får ta ut först
Publicerat Maj 4, 201115 yr Riktigt fint, som förstaförsök är det ju kanon. Hade du tyckt att den var perfekt första gången du gör en kniv hade du ju inte kunnat utvecklas
Publicerat Maj 4, 201115 yr Författare Sant Markus har lärt mig mycket när ja gjorde den kniven, som jag förhoppningsvis kommer ihåg x) Mvh: strid