Publicerat Februari 24, 200521 yr Jag heter Janne och bor i Uppsala. Har två tyskterriers som jag jagar allt med. Jagar i huvudsak i Uppland, på egna marker men brukar gå som hundförare på andra ställen också. Är utbildad viltförvaltare och jägmästare.
Publicerat Februari 24, 200521 yr Jag heter Janne och bor i Uppsala. Har två tyskterriers som jag jagar allt med. Jagar i huvudsak i Uppland, på egna marker men brukar gå som hundförare på andra ställen också. Är utbildad viltförvaltare och jägmästare. Trevligt och välkommen, Uppsala och terriers, då kanske du känner 300WBY här på forumet, jaktledare på Kölva och min jaktkamrat. Använder du hundarna till grytjakt ? har ett antal som skulle behöva sprängas..
Publicerat Februari 24, 200521 yr Ja, om du menar Jürgen ;D. Jag kör tyvärr inte mina hundar i gryt. Det funkar inte om man jagar klövvilt, enligt min personliga uppfattning. Det blir för många uttråkade pass-skyttar och för höga veterinär- räkningar. Det var Jürgen som berättade om den här sidan, helsjysst sida.
Publicerat April 14, 200521 yr Har kollat på en jägmästarutbildning i umeå 4 år va den tror jag. Är rätt sugen på att gå den nu efter gymnasiet så herr jägmästare här kan väl berätta lite om utbildningen? skulle va kul. mvh / Jussi
Publicerat December 9, 200520 yr Hörrö Jägmästarn, bor du kvar i Uppsala? Känner igen rätt mycket av vad du skriver, även jag reagerade på dina turer kring kängorna.. Det är händelsevis inte som så att du rockat på rätt rejält tills med mej och någon skånsk jaktelev på en soptipp månne? Mvh!