Publicerat Maj 5, 201114 yr tjeenare! heter sebastian jansson och bor i finland. gick med i detta forum eftersom jag tyckte att den värkade bra! :)och att det inte vad jag vet finns någån bra finskt forum och efter som min finska är ganska så dålig så tyckte jag att detta skulle vara intressant har jagat sedan jag var 14 år. fick mitt första egna vapen då jag var 15. tyvärr jagar inte någon av min släkt så jag har alltid fölljt med dom älldre och visa i skog och mark och blivit upplärd :)jagar i vasa sundom. favorit jakt stället är söderfjärden en stor åkermark som billdades av ett meteorfall, finns alltid någonting att jaga :)favorit jakt minne är då jag var i sammjakt i jaktlaget och jagade vitsvanshjort. dom ropade på radion och sa att djuret sprang. jag tog fram bössan och såg i skogs kanten en brun rörelse. hjorten kom ut på kalhygget på 60 meter ifrån mej och skottet gick. bocken låg sten död på första skåttet en jäkligt fin 10 taggare. det är första bocken och andra vitsvans hjorten som har blivit skjuten i vår jaktförening min favorit jakt är duvjakt, jakt på sjöfågel och då förståss fell jakten! :)mårdhundarna jagar jag året runt! har 5 vapen. en holek 241 22lr, beretta halvautomat, baikal bock, antoniozoli 30-06, savage 93 22 mag tack för ett bra forum! mvh sebastian jansson
Publicerat Maj 6, 201114 yr Författare Kul med folk från rätt sida av pölen! =P Välkommen hit! jess! tackar