Publicerat Maj 6, 201114 yr hejsan behöver något som säger pang när jag tränar hunden. stående fågelhund, stadgeträning, ripa.. startpistol eller apportkastare ? för och nackdelar ? hjälp önskas och uppskattas vänligen nils
Publicerat Maj 7, 201114 yr hejsan behöver något som säger pang när jag tränar hunden. stående fågelhund, stadgeträning, ripa.. startpistol eller apportkastare ? för och nackdelar ? hjälp önskas och uppskattas vänligen nils Har startistol, och använder den vid fågelträning och apportträning. Smidigt att ha med sig och om man är på andras marker är det aldrig några problem. Har använt apportkastare några gånger men ser egentligen ingen användning för den. Jag har aldrig upplevt det som ett problem att kasta eller lägga ut dummies de gånger jag tränar med det, men tränar mest med vilt och då startpistol bra.
Publicerat Juli 18, 201114 yr Letade efter startpistol och hittade detta alternativet på Blocket! http://www.blocket.se/vasternorrland/Istallet_for_Startpistol_33787682.htm? Kan "fjärrutlösas" med ett snöre vilket gör det perfekt om man tränar själv...