Publicerat Mars 15, 200620 yr Ja? hur är det nu?, kan bisamråttor ha fågelingluensa? , vågar man sig ut till våren?? ....nån som vet??
Publicerat Mars 29, 200620 yr Jag vet inte om råttorna kan få fågelinfluensa. Men att gå och oroa sig i onödan är obefogat. Jag kommer att jaga på som vanligt i vår, hoppas på att det blir mkt bisam i vår ;D Jag tror att det är betydligt överdrivet det här med fågelflunsan, medierna vill sälja sin upplaga och skriver mycket som är hört och uppdiktat. Dessutom hade vi säkert precis lika mycket influensa hos fåglarna ifjol och alla andra år innan också. Att det förekommer en epidemi hos vilda djur är inte konstigt, det är naturens sätt att sålla ut de svaga djuren, de starka kanske bär på viruset men överlever och nästa år angriper det återigen de svaga individerna som dör ut och inte sprider sina gener vidare. Svaga individer ska helt enkelt sållas ut på det ena eller andra sättet, influensa är ett sätt, rovdjur ett annat osv osv.. Att stänga in sig i huset och bli rädd för olika saker är nog bästa sättet att bli överkänslig. Lite skit rensar magen heter det ju : Nu är detta bara vad jag tror.. Men ska jag välja mellan att sitta hemma och vara rädd för något som förhindrar mig att ha ett meningsfullt liv eller att avskärma mig från naturen för en obetydlig risk. Mitt val är enkelt.