Publicerat Maj 8, 201114 yr Jag har funderat på detta en längre tid och blev ännu mer inspirerad av Wizards försök. I går var jag till Biltema för att köpa terrassrens och råkade springa förbi en hel hylla med polyester Vet inte om det är stor skillnad på kvalitet på polyester men det var värt ett försök. En gammal kökshandduk i hellinne med texten "Norrmalms livsmedel 1953" hämtades ur lådan med trasor i garaget och varje lager penslades med polyestergeggan. Det gick åt mycket mer än jag trodde det skulle göra. Press med tvingar mellan två spånplattor. Resultatet har blivit 4 skalor som ska bli mitt första försök till fulltångekniv. Lite kul med det klassiska kökshanddukmönstret
Publicerat Maj 8, 201114 yr Man offrar inte en gammal linnehanduk!! :o Men det ska bli intressant att följa.
Publicerat Maj 8, 201114 yr Man offrar inte en gammal linnehanduk!! :o Men det ska bli intressant att följa. offrar ? de höjs ju till skyarna och blir förevigade i en fulltång skit skoj projekt som ska följas
Publicerat Maj 8, 201114 yr offrar ? de höjs ju till skyarna och blir förevigade i en fulltång skit skoj projekt som ska följas Det är bara så jäkla svårt att få tag i linnehandukar idag... Och hittar man dom så är dom dvindyra.
Publicerat Maj 8, 201114 yr Författare Jag kan nog skrapa fram någon gammal damastduk att slakta också bara för att retas Var bara tvungen att slipa och provpolera lite på en av skalorna, det blir riktigt fint, den röda färgen framträder väldigt bra men det vita blir lite sjaskigt pga tonen i polyestern som inte är glasklar. I veckan som kommer så dimper det ner ett par blad i posten, till nästa helg lär resultatet dyka upp i en knivtråd.