Publicerat Maj 8, 201114 yr Så blev ännu en fiskekniv med Enzo blad klar. Skaftet av vit ben imitation med svarta vulkfiber och mässing pinnar.
Publicerat Maj 8, 201114 yr Väldigt ren och fin kniv, ska försöka mig på en fiskekniv till min far nästa år. Ben imitationen hur är den att arbeta med? som ben eller lite mjukare? Mvh:strid
Publicerat Maj 8, 201114 yr Författare Väldigt ren och fin kniv, ska försöka mig på en fiskekniv till min far nästa år. Ben imitationen hur är den att arbeta med? som ben eller lite mjukare? Mvh:strid Tack för det,den är mjukare och mycket behaglig att bearbeta, det blir säkert mera för mej av den sorten.
Publicerat Maj 9, 201114 yr Hur fungerar benimitationen med linolja? Tänkte om man hade den som Mellanlägg i en "trä" kniv, blir den gul som valigt ben eller håller den sig vit? Mvh: strid
Publicerat Maj 9, 201114 yr Du får allt ta att göra lite bygg trådar så jag/vi får lära oss lite knep. Jag har en känsla att man har mer att lära här en på biblotekets knivslöjdshylla.
Publicerat Maj 9, 201114 yr Hur fungerar benimitationen med linolja? Tänkte om man hade den som Mellanlägg i en "trä" kniv, blir den gul som valigt ben eller håller den sig vit? Mvh: strid På instrument från 60-80-talet har ofta benimitationen gulnat. Det brukar bli pangsnyggt tillsammans med tex rosenträ.
Publicerat Maj 9, 201114 yr Författare Hur fungerar benimitationen med linolja? Tänkte om man hade den som Mellanlägg i en "trä" kniv, blir den gul som valigt ben eller håller den sig vit? Mvh: strid Det vet jag ej, detta är ett helt nytt material för mej att jobba i. Behagligt att slipa då det är mjukare än ben.
Publicerat Maj 9, 201114 yr Författare Du får allt ta att göra lite bygg trådar så jag/vi får lära oss lite knep. Jag har en känsla att man har mer att lära här en på biblotekets knivslöjdshylla. Jag är så kass på att fotografera och skriva därmed är det sparsamt på den fronten med info från mej.