Publicerat Maj 10, 201115 yr jo laddar olika kulor å ligger ungefär i mitten va laddatan krutet är norma 204. träffbilden av varje enskild kula är samlad i fin. men jämför man dom med varandra så skiljer de ca en dc mellan träffbilderna. vad beror detta på. detta är ng jag har funderat på ett tag. men som sagt varje enskild laddning är kanon bara lite jobbit att skjuta in så fort man byter kula. men de är kanske så de fungerar. Å om de är så är de ju bara ett nytt själ att utöka garderoben / johan
Publicerat Maj 10, 201115 yr Johan, det är så det fungerar, olika hastigheter och olika kulor ger olika träffläge, ett skäl gott som något att hålla sig till enbart ett par laddningar. /Christian
Publicerat Maj 10, 201115 yr Det beror nog mest på pipsvängning när det är så stor skillnad som 10cm. Pipan svänger likt en stämgaffel när skottet avlossas och olika kulor ger olika svängning och släpper mynningen i olika lägen. Tunna pipor ger ofta stora avvikelser mellan olka kulor och laddningar.
Publicerat Maj 10, 201115 yr Författare tack för snabba svar. de va som jag förväntade mig faktiskt. tack igen för att ni är så snälla å hjälper folk som undrar olika saker. ibland så känner man sig lite dum när man frågar men man får alltid trevliga å raka svar