Publicerat Maj 11, 201114 yr Barnen ska nu göra sina första knivar, (naturligtvis med lite hjälp), det ska bli spännande att se hur länge tålamodet räcker Kajsa 8 år, filar här på älghorns biten till bolster/parerskydd. Fortsättning följer...
Publicerat Maj 11, 201114 yr Bilden ger också svar på varför du har ont om krut ibland, otroligt roligt att dina barn vill följa pappa i fotspåren, grattis. /Christian
Publicerat Maj 11, 201114 yr Författare Powertools is tha shit, helt rätt. Hon skrapade knogarna på bandslipen i går stackarn Christian, jag kan trösta dig med att krutburkarna var tomma när jag började skjuta på dem.
Publicerat Maj 11, 201114 yr Det är ju med fil och papper man arbetar in skälen i kniven. Jag tycker det ser helt rätt ut på filden i förstainlägget.
Publicerat Maj 11, 201114 yr Powertools is tha shit, helt rätt. Hon skrapade knogarna på bandslipen i går stackarn Christian, jag kan trösta dig med att krutburkarna var tomma när jag började skjuta på dem. Stackars liten! Det gör verkligen ont att slipa knogarna - vet av erfarenhet... Men det brukar läka ganska fort. Ska bli skoj att få följa hennes arbete!
Publicerat Maj 22, 201114 yr Författare Nu är alla barnen i gång, Rakel 10 år är först att bli färdig med sin kniv och slida. Älghorn, röd vulkanfiber, lönn och äppelträ. Helt egenkomponerat förstås Goa ungar man har
Publicerat Maj 22, 201114 yr Snygg kniv blev det också! Kul att ungarna delar något eller några av pappas intressen!
Publicerat Maj 22, 201114 yr Jätte kul Ungarna har ju talang. Finns inget bättre än när barna foljer pappas spår :-)
Publicerat Maj 22, 201114 yr Wow! Så ung och så duktig! Tänk när hon får lite erfarenhet i knivmakeriet!! Ursnygg kniv nu, vad blir det sen?
Publicerat Maj 24, 201114 yr Är det härifrån som Kimmo har fått tag på alla sina knivar...Som jag har undrat...!!
Publicerat Maj 25, 201114 yr Jajja men. Vi har en överenskommelse bara vi vet om. Hon gör knivarna o jag signerar dem.