Publicerat Mars 16, 200620 yr Hej hej.. När jag har skuttat runt på nätet har jag märkt att det finns många tusenlappar att tjän på att köpa hagelbössa från utlandet. Är det någon som har gjjort detta och hur var erfarrenheten? Eller finns det andra som vet några does and don'ts? /F
Publicerat Mars 16, 200620 yr HAR KÖPT TVÅ GEVÄR FRÅN FINDLAND det var inga problem men vet ej hur det fungerar nån annan stans ;D ;D
Publicerat Mars 16, 200620 yr HAR KÖPT TVÅ GEVÄR FRÅN FINDLAND det var inga problem men vet ej hur det fungerar nån annan stans ;D ;D Visst är det en bra vapenhandläggare Vi har inom kommunen Kai. ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat Mars 16, 200620 yr http://www.tullverket.se/cgi-bin/MsmGo.exe...p;hiword=vapen+ http://www.polisen.se/inter/nodeid=4329&am...eversion=1.html Lite trevlig läsning... /jrz
Publicerat Mars 17, 200620 yr Kompisen köpte en Baikal halvautomat 12/89 från finland och det var bara att söka licens som vanligt i sverige och en licens i finland för utförsel av vapen från finland. Kostar ca 230kr och det tog ca 15minuter att få den.
Publicerat Mars 18, 200620 yr Kompisen köpte en Baikal halvautomat 12/89 från finland och det var bara att söka licens som vanligt i sverige och en licens i finland för utförsel av vapen från finland.Kostar ca 230kr och det tog ca 15minuter att få den. Hur ser prisbilden ut i Finland då, kan det verkligen vara biligare där? /FReddie
Publicerat Mars 18, 200620 yr Hur ser prisbilden ut i Finland då, kan det verkligen vara biligare där?/FReddie Jag tycker att vissa saker är billigare, efter finnarna fick euro så blev det mycket dyrare. Hörde nu att en ny Baikal halvautomat 12/89 kostar ca 4000kr Det är ju rätt kurs.
Publicerat September 18, 200619 yr Jag tycker att vissa saker är billigare, efter finnarna fick euro så blev det mycket dyrare.Hörde nu att en ny Baikal halvautomat 12/89 kostar ca 4000kr Det är ju rätt kurs. Vad kostar den i Sverige då? och vem säljer dom? har sökt runt men hittar ingen som säljer Baikal halvautomat 12/89
Publicerat September 18, 200619 yr I allmänhet är begagnade jaktvapen billigare i Sverige än i Finland, mest troligt pga er vapengarderob, det som inte ryms in kommer ut i handeln, så det finns ett överskott. I Finland blir gamla bössor ofta kvar i skåpet och samlar damm. Priserna på nya vapen varierar beroende på fabrikat och återförsäljare, så att man inte kan säga allmänt vilket land som är billigare. Tror inte att skillnaderna är jättestora.
Publicerat September 21, 200619 yr Vad kostar den i Sverige då? och vem säljer dom? har sökt runt men hittar ingen som säljer Baikal halvautomat 12/89 Den borde komma ut i Sverige till nästa år. Det är nog Normark som blir generalagent på dom ??? ??? ??? Men tror att den ligger nära 6-7000 i Sverige när den kommer ut.
Publicerat September 30, 200619 yr Jag köpte en drilling från ett dödsbo nere i Saar i Tyskland i somras. Det gick väldigt smidigt, importtillståndet var gratis och polisen fixade alla papper på tre dagar..
Publicerat November 12, 200619 yr Baikal MP 153 som den beryktade halvautomaten heter finns att köpa i Sverige. Har pratat med Torsbo handel och dem sa att dom kan ta in bössan men leveranstiderna är väldigt långa. Dom var iaf inte sugen och sälja en sån bössa till mig. Men nu ska det visst finnas ett gäng med Baikal MP 153 hos torsbo, fick jag höra. Är väldigt inne på att ta hem en MP 153 från Finland. Kan nån skriva lite kort om hur man går tillväga för inport av vapen från Finland till sverige? Mvh//Jonas
Publicerat November 13, 200619 yr Baikal MP 153 som den beryktade halvautomaten heter finns att köpa i Sverige.Har pratat med Torsbo handel och dem sa att dom kan ta in bössan men leveranstiderna är väldigt långa. Dom var iaf inte sugen och sälja en sån bössa till mig. Men nu ska det visst finnas ett gäng med Baikal MP 153 hos torsbo, fick jag höra. Är väldigt inne på att ta hem en MP 153 från Finland. Kan nån skriva lite kort om hur man går tillväga för inport av vapen från Finland till sverige? Mvh//Jonas Sök licens som vanligt i Sverige och säg att du köper den från Finland så får du fylla i ett överförings tillstånd. Sen far du till finska polisen och dom ger dig en licens att föra ut ett vapen från Finland. Men det kostar ca 400kr sen är det bara att åka till handlaren och hämta bössan.