Publicerat Maj 12, 201114 yr Helmer är förstås egentligen Helmers husse. Gotland var hemma när man sedan barnsben skolades i jakt. Stövare var den självklara hunden i familjen. Vi hade den underliga egenheten att försöka få stövaren att jaga hare -något som Gotländska (räv-)jägare i allmänhet betraktade som udda , Denna jaktliga prägling har varit stark och jag har sedan ungdomen konstant haft en eller flera stövare, alltid med huvudrinriktning att jaga hare (lite rävdrev har dom dock bjudit på som en välkommen bonus). Under 90-talet hade jag en Hamilton men före och efter det har det varit Schillrar i hundgården. Just nu har jag unghund som har en del kvar att bevisa (Helmer). Å andra sidan lever fortfarande förhoppningen om att det är denna gång som man får Hunden med stort H . Vi får se...Gam-hunden är pensionerad sedan några år men fungerar som trevligt sällskap till barnen . Jaktligt är man en "all-ätare" även om jakten med egen hund alltid prioriteras. Efter flytt från Småland till Sundsvall för ett antal år sedan är dock utbudet av annan jakt inte så stort som tidigare. En och annan älgjaktsdag hinns med liksom skytte mot utskvätta klövvilt i sydligare delar landet och ibland utomlands
Publicerat Maj 12, 201114 yr Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum! Ingen dåligt flytt (Småland till Sundsvall)... Kvinna eller jobb som orsakade flytten? Brukar ju vara antingen det ena eller det andra...
Publicerat Maj 12, 201114 yr Författare Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum! Ingen dåligt flytt (Småland till Sundsvall)... Kvinna eller jobb som orsakade flytten? Brukar ju vara antingen det ena eller det andra... Tack, Det var en kvinna, numera fru förresten, så flytten var inte förgäves
Publicerat Maj 12, 201114 yr Författare Kul att se dig här i trådarna Kommer följa Hlemer noga Jag tycker att du skall studera honom ingående på din hemmaplan någon gång under säsongen Det var väl ett erbjudande som det är svårt att tacka nej till
Publicerat Maj 12, 201114 yr Hej du, och välkommen hit. Dunka in några snabba inlägg så du kommer åt dagböckerna...skall bli kul att läsa om nya rekord på 100 m terräng i Nokia svarta och med bössa på ryggen -för att avstyra oönskade drev på rådjur och räv /Big Brother
Publicerat Maj 12, 201114 yr Jag tycker att du skall studera honom ingående på din hemmaplan någon gång under säsongen Det var väl ett erbjudande som det är svårt att tacka nej till ....you are allways welcome
Publicerat Maj 12, 201114 yr Författare Hej du, och välkommen hit. Dunka in några snabba inlägg så du kommer åt dagböckerna...skall bli kul att läsa om nya rekord på 100 m terräng i Nokia svarta och med bössa på ryggen -för att avstyra oönskade drev på rådjur och räv /Big Brother Känner viss oro för 100m i stövlar . Jag är nog inte lika snabb som tidigare . Å andra sidan ger Astron ett visst tekniskt övertag
Publicerat Maj 12, 201114 yr Författare Välkommen hit Man tackar Det här verkar vara ett forum befriande fritt från inredningstips
Publicerat Maj 12, 201114 yr Man tackar Det här verkar vara ett forum befriande fritt från inredningstips Det kan vi ju alltids ändra på! Har inte haft tanken förrän du nämnde det...
Publicerat Maj 12, 201114 yr Författare Det kan vi ju alltids ändra på! Har inte haft tanken förrän du nämnde det... Tips om hur man inreder hundkojan, vapenskåpet eller vaktornet är OK
Publicerat Maj 13, 201114 yr Författare Välkommen hit mvh Tack, Kul att det finns fler från vårt område. Då förstår man bättre de lokala förutsättningarna
Publicerat Maj 13, 201114 yr Jamen precis:) även jag gjorde en långflytt från sthlm området till sollefteå och snart blir det flytt igen till härnösand mvh
Publicerat Maj 13, 201114 yr Författare Jamen precis:) även jag gjorde en långflytt från sthlm området till sollefteå och snart blir det flytt igen till härnösand mvh Det låter som en rimlig omlokalisering på gång
Publicerat Maj 13, 201114 yr Det kan vi ju alltids ändra på! Har inte haft tanken förrän du nämnde det... sätt inga griller i huvudet på damerna här inne.....
Publicerat Maj 13, 201114 yr Författare sätt inga griller i huvudet på damerna här inne..... Sorry . Det var liksom inte meningen
Publicerat Maj 15, 201114 yr Sorry . Det var liksom inte meningen Jag lovar att om jag startar en inredningstråd (av traditionell typ) så syns det tydligt i rubriken.
Publicerat Maj 29, 201114 yr Kul du hitta hit.. Varit endel med din bror och jagat fuldjur med släptågande stövare,tills jag emigrerade till norr om norr från Sthlm..Nu tror jag bestämt man håller hus i din examen stad Vi lär ses framöver och välkommen i kampen mot dom som tror dom sett en kompetent jakthund(spets ägarna)
Publicerat Juni 7, 201114 yr Författare Kul du hitta hit.. Varit endel med din bror och jagat fuldjur med släptågande stövare,tills jag emigrerade till norr om norr från Sthlm..Nu tror jag bestämt man håller hus i din examen stad Vi lär ses framöver och välkommen i kampen mot dom som tror dom sett en kompetent jakthund(spets ägarna) Han har pratat en del om dig och mycket om din stövare. Jag kämpar på med min egen men för mig är det hare som är mest aktuellt. Jag hade några bra år i Umeå när jag pluggade. Skogshögskolan hade marker hyfsat nära stan där jag och dåvarande Hamiltonstövarn jagade. det var förresten en hund som jag tog över efter brorsan när den var två år -han hade inte tid .