Publicerat Maj 14, 201114 yr I kväll var jag och barnen samt en släkting ute å skulle kolla till en åtel och då så klart kolla spår... Innan oss ca 5 minuter kör en bil in på vägen vi ska efter och sen då vi åker in så hittar vi färska spår där björnen jagat en ren och de har sprungit över bilspåren sen de körde in på vägen... Och renen stötte vi på sen den såg rädd och stressad ut Åtel helt orörd sen i början av våren då den blev besökt av björn Vi vet med stor säkerhet vi har 4-5 olika björnar på marken men troligt vi många fler Skulle försöka få upp en bild men lyckades icke i kväll...
Publicerat Maj 14, 201114 yr Såg en del björnskit och ett tassavtryck efter björn idag på mina jaktmarker.
Publicerat Maj 23, 201114 yr Hade fint besök i morse på åteln Ah, vilken liten söt nalle den har fångat.
Publicerat Juli 15, 201114 yr Var ut igår och skulle kolla till rävåteln å slänga på lite mer gotta till räven. så kommer man bara några meter från bilen så gick man på färsk björn skit å spår perfekt tänkte jag nu måste jag kolla åtelkameran om jag fått nå fint kort på den men tyvär så vill björnen inte fastna på bild vid åteln hoppas den gör de snart. jo och jag bor i norra uppland så de e bara skoj att man fått in björn nu hoppas den stannar kvar bara.