Publicerat Maj 15, 201115 yr Har en fundering av vilken av normas kulor jag ska använda till min nya 308. Den kommer användas till älg gris å hjort. några förslag. har kört med oryx, men funderar om de finns någon som är bättre kanske. hej hopp
Publicerat Maj 15, 201115 yr Har en fundering av vilken av normas kulor jag ska använda till min nya 308. Den kommer användas till älg gris å hjort. några förslag. har kört med oryx, men funderar om de finns någon som är bättre kanske. hej hopp Varför inte en finne? Har själv Lapua Mega och FMJ till min 308:a och dom samskjuter så bra så jag inte behöver någon justering på siktet. Då har jag visserligen inte haft den till älgjakt och hur Megan är till gris vet jag inte.
Publicerat Maj 15, 201115 yr Författare anledningen till bara normas kulor är att jag inte vet eller känner till några andra tabeller som är lätta för mig att förstå . normas laddbok är enkel för mig att förstå. men vist finns de tabeller för tex finnar som är tydliga så är inte jag den som säger nej.
Publicerat Maj 15, 201115 yr när jag ska börja ladda till 30 06an funderar jag på Nosler Partition. den verkar bra till de stora djuren