Publicerat Maj 15, 201115 yr Måste berätta om min Polares mycket snygga kraftiga o stora korthårsvorstherhane. Han är snygg som få.. ja hunden dårå... Välbyggd kraftig o modig... Är efter hans gamtik som varit överjävlig på att dräpa trebenta rådjur o som stöthund på rådjur är hon över 3 siffrigt nerlagda framför henne.. I höstas så hade polaren ett gäng grisar under äppleträdet i trädgården. Vorstherhanen stor o välväxt o är väl nu snart 3 år..... om de nu räcker.. Han såg chansen att låta Ajax jaga lite gris. Bättre chans kommer inte uppstå.. Han öppnar dörren o hetsar ut hunden som kastar sig ut för trappen, grisarna hade ju dragit så fort han tog i dörrhantaget. Ajax landar på grusgången i stramt stånd o så smyger han mot där grisarna va. Han ligger nästan längs marken när han kryper fram.. Jodå bara han kommer på löpan så blire jakt, tänkte polaren... Ajax blir lägre ändå där han kryper fram under äppelträdet. Han norpar ett äpple och kastar runt o springer in i köket o lägger sig unde köksbordet o äter äpple...
Publicerat Maj 15, 201115 yr *ASG* Då är jycken snäppet sämre än vår vorsthe.. hon står för grisarna, sett det sååå många gånger! Råccolt, enda abret är att jag bara upplevt det när man varit bollkalle utan rätt att skjuta. Hade varit så jävla enkelt.. Sen när grisarna drar så springer hon i 8:or runt dem och vrålar ett tag tills hon tröttnar Mvh!
Publicerat Maj 15, 201115 yr Författare JA fy fan.. hundar.. Polaren är i sig j-vligt rolig.... Han tog ju en kull på sin gamtik som är o va en super jycke. Han behöll en tik o en hane. så sålde han tiken för hanen verkade mer lovande.. Den enda avkomman som inte jagar har han nu själv Gick några såter men honom o gamtiken o Ajax i vintras.. jodå Ajax springer som fan, både snyggt o vägvinnande o Gazza som modern heter körde ett o annat rådur med full skall trotts att hon nu är 12 år o Ajax va lös o sprang han oxå men han förstår inte varför morsan skäller o springer... Sen kan man få se honom så fint uppställd på en höjd i solen, han ser koncentrerad ut men det är nog bara för han försöker se ännu snyggare ut.. Nere i slänten passerar morsan med rådjuret i fullt drev.. Ajax står kvar o slolar sig... sen drar han snyggt iväg på motsatt håll...
Publicerat Maj 20, 201115 yr Hihi det är inte lätt att förstå vad husse menar med att man ska ut i trädgården och hämta äpplen när det står äkliga grisar där och äter kan säga att min gamla jämte reagerade ungefär lika för ca 8 år sedan när vi släppte henne på gris *s* hon har då aldrig sprungit runt mina ben som hon gjorde när hon gick på legan till sist sa jag "nä nu går vi till bilen" då försvann hunden i en rasande fart. "Nu" sa han som gick med oss "ska vi se om hon inte hade något i näsan" hmm när vi tittade på pejlen visade den farligt nära bilen så vi beslutade att gå dit och vem satt inte där tryckt mot bilen och bara väntade och gav oss en blick som sa varför tog det så lång tid innan ni kom hit?? så det var vårat första och sista försök att jaga gris... vet inte men hon var då 4-5 år och några erfarna grisjägare som var med då menade på att det är jätte svårt att få en såpass "gammal" hund att gå på gris om de inte varit i kontakt med lukten innan...?? NS du som har stor erfarenhet av detta stämmer det eller var hon bara för vek för just gris? Älg har hon ju i sitt liv jagat utan problem så jakten finns i henne.
Publicerat Maj 20, 201115 yr Låter lite som du beskriver en riktig fotomodell, lite halvblåst och bryr sig bara om sitt utseende. Tycker du ska lägga ut en bild på denna snygging!
Publicerat Maj 20, 201115 yr Låter lite som du beskriver en riktig fotomodell, lite halvblåst och bryr sig bara om sitt utseende. Tycker du ska lägga ut en bild på denna snygging! ASGARV Mycket träffande beskrivning!
Publicerat Maj 20, 201115 yr ASGARV Mycket träffande beskrivning! +1 Riktigt roligt skrivet hela berättelsen.
Publicerat Maj 20, 201115 yr Författare NS du som har stor erfarenhet av detta stämmer det eller var hon bara för vek för just gris? Älg har hon ju i sitt liv jagat utan problem så jakten finns i henne. Nä inte har jag stor erfarenhet. Har sett hundar som varit kanon i hägn men inte sett åt gris i skogen. O även sett hundar som skitit totalt i hägngris men dan efter skällt gris i mörker i 4 timmar o fått en bete i arslet o fortsatt jagat gris. Skulle jag dömt min plott efter de första spåret eller första tiden hemma så skulle hon varit nergrävd för länge sen. Bedömma hundar är ingen lätt sak.... så mitt svar blir.. jag har ingen aning Men man ska ge alla hundar en ärlig chans helt enkelt.
Publicerat Maj 20, 201115 yr Författare NS du som har stor erfarenhet av detta stämmer det eller var hon bara för vek för just gris? Älg har hon ju i sitt liv jagat utan problem så jakten finns i henne. Nä inte har jag stor erfarenhet. Har sett hundar som varit kanon i hägn men inte sett åt gris i skogen. O även sett hundar som skitit totalt i hägngris men dan efter skällt gris i mörker i 4 timmar o fått en bete i arslet o fortsatt jagat gris. Skulle jag dömt min plott efter de första spåret eller första tiden hemma så skulle hon varit nergrävd för länge sen. Bedömma hundar är ingen lätt sak.... så mitt svar blir.. jag har ingen aning Men man ska ge alla hundar en ärlig chans helt enkelt.
Publicerat Maj 20, 201115 yr Min wachtel har precis fyllt 2 år och visar hon inte ett större intresse för gris till höstens jakt, vet jag inte vad jag skall göra.. Allt stämmer för övrigt, men kanske kan hon vara lite för vek!