Publicerat Maj 16, 201114 yr Hur vanligt är det att man får utter som bifångst i minkfällor? Jag tycker att reportaget nedan verkar mycket överdrivet... http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=2051261
Publicerat Maj 16, 201114 yr Jag har aldrig hört talas om någon som fått utter i minkfällan. Känner en del som har mycket minkfällor ute där det finns utter men just ingångshålet ska ju vara för litet för att uttern ska komma in. Mård däremot händer ju till och från att det går i fällorna.
Publicerat Maj 16, 201114 yr det låter som det är levandefällorna som det är risk att uttern gå in i, och att fällan vittjas så sällan att uttern svälter ihjäl i fällan. mao så sköter man sina fällor som man ska så har uttern inget att riskera
Publicerat Juli 21, 201114 yr det låter som det är levandefällorna som det är risk att uttern gå in i, och att fällan vittjas så sällan att uttern svälter ihjäl i fällan. mao så sköter man sina fällor som man ska så har uttern inget att riskera Jag har faktiskt fått en hel del utter i levande fångstfälla för bäver och av utterns storlek att döma så tror jag inte att en utter har någon chans att ta sig in i en rätt konstruerad minkfälla! Mvh Martin.H
Publicerat Juli 21, 201114 yr Jag har faktiskt fått en hel del utter i levande fångstfälla för bäver och av utterns storlek att döma så tror jag inte att en utter har någon chans att ta sig in i en rätt konstruerad minkfälla! Mvh Martin.H nej jag tycker med att det måste gå att hålla dom ute. dock så är mina levandefällor fyrkantiga i ingångarna men det är ju lätt åtgärdat med en plywoodskiva och en hålsåg. när vi väl får hit utter vill säga
Publicerat Juli 22, 201114 yr nej jag tycker med att det måste gå att hålla dom ute. dock så är mina levandefällor fyrkantiga i ingångarna men det är ju lätt åtgärdat med en plywoodskiva och en hålsåg. när vi väl får hit utter vill säga Jag har funderat på det jag med men uttern är ju mycket smalare än bävern så han tar sig ju in ändå. Satt och passade bäver vid en å nu i våras och då kommer det något och simmar, jag var 99% säker på att de var bäver men jag tänkte släppa upp den på land innan jag sköt och när den kliver upp så visar sig det att det var en utter! Det är skrämmande vad lika dom är varandra. Mvh Martin.H