Publicerat Maj 17, 201115 yr Hej svejs på er. Dottern och jag var uppe i Jämtland, Strömsunds kommun för en månad sen i familjens gård och fixade lite med ved och sånt. Isamband med detta fanns det ju såklart tid för både 4hjulingsåka såväl som pimpeltävling såklart. Vid en av våra små utflyckter, åkte vi upp på landsvägen och såg en stor hund tyckte vi, den slank ner i skogen genom en granplantering så jag tänkte inte mer på det. Lite senare på dagen tog vi en sväng längs med älven, körde på iskanten med 4hjulingen in i en vik/bäck och längst inne i bäcken står hunden igen. Denna gången försöker jag vissla på den för jag tänkte det var nåns hund som var ute o sprang, vi bor ett par kilometer utanför det lilla samhället, så jag tänkte det kanske var lika bra jag fångade in hund rackaren. Den reagerade överhuvudtaget inte alls på visslingen vilket gjorde mig lite brydd. Frågan är nu mer vad fan jag såg för något??? Ingen säger sig ha en hund som ser ut som min beskrivning så saken blir ju bara mer o mer mystisk.... Har några bilder.
Publicerat Maj 17, 201115 yr Det är inte en utter på den sista bilden, det är då säkert, på spåren ser jag inget av de släpspår jag själv sett efter uttern svans i snö eller de magkasningar som den spontant skickar in ibland. Det på bilden är en fluffig hund, ja typ då sådana som Flexarn hänvisar till. /Christian
Publicerat Maj 17, 201115 yr Författare Spåren var rätt stora faktiskt. Senare på dagen tog jag kort på spåren borta där djuret stod när jag tog kort på den. Då ser spåren ut så här; Att notera är att det då har smält lite iom att det var en ganska fin dag.
Publicerat Maj 17, 201115 yr Krullsvans, svart nylle och ganska kvadratisk kropp. Är inte det en Akita? /Må