Publicerat Maj 17, 201115 yr någon mer här som jagar med sin"cat" vill gärna komma i kontakt med er i så fall (inte många i sverige tror jag)
Publicerat Maj 17, 201115 yr Författare offtopic nu men dendär verkar ju fan vara värre än tjt.... :/ NÄÄ! du har tittat på youtube va har sett många idioter där som hetsar don att bita i pack! ok men mina jagar själva eller max 2 ock får inte bita i varken levande eller död gris!!
Publicerat Maj 17, 201115 yr Har för mig att jag läst om denna hund i ett reportage i JJ, eller kanske Svensk Jakt, kommer inte riktigt ihåg. Men det kanske rent av var dig reportaget handlade om, om inte kan jag kolla upp vilket nr om du vill läsa och komma i kontakt med ägarna. //Nylander
Publicerat Maj 17, 201115 yr Författare Har för mig att jag läst om denna hund i ett reportage i JJ, eller kanske Svensk Jakt, kommer inte riktigt ihåg. Men det kanske rent av var dig reportaget handlade om, om inte kan jag kolla upp vilket nr om du vill läsa och komma i kontakt med ägarna. //Nylander ja de var jag men tack i alla fall!
Publicerat Maj 17, 201115 yr Av ren nyfikenhet, hur skiljer de sig i jaktsätt från de raser vi redan har här?
Publicerat Maj 17, 201115 yr Författare Av ren nyfikenhet, hur skiljer de sig i jaktsätt från de raser vi redan har här? inte mycket dom ja har har mindre sök än dom spetsar ja har jagat med och jobbar mer aktivt med att få gris o älg att stt stå stilla(hunden andvänds även att ställa kor med så att dom kan fångas i usa när dom är halvvilda)
Publicerat Maj 17, 201115 yr Författare nej. läste bara om deras energi på wikipedia ok ja mycket energi!men mycket snälla vid folk(mina iallafall
Publicerat Maj 17, 201115 yr Författare men dom driver inte med skall?? en av mina gör inte rastypiskt!
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Du har ingen möjlighet att lägga ut nån film med doggen när den jobbar med hägngrisarna? Tror att vi sågs på Jakthundens dag ute på Fulltofta. Har ju kollat lite på de här amerikanska ställande hundarna i snart två år nu och har en del kontakt med lite uppfödare som e tanken att jag ska åka och besöka , förhoppningsvis nästa år. Hur gamla är dina hundar? Hur nära griarna jobbar dina hundar? Det finns iochförsig många som tycker att vi har tillräckligt med raser i Sverige men det jag först och främst letar efter är en hund som jobbar mer aktivt än våra spetsraser med att få grisarna att stå. Många av våra ställande raser skulle hellre kallats för "följande hundar" och inte ställande. Mvh Christian Edlund
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Författare Du har ingen möjlighet att lägga ut nån film med doggen när den jobbar med hägngrisarna? Tror att vi sågs på Jakthundens dag ute på Fulltofta. Har ju kollat lite på de här amerikanska ställande hundarna i snart två år nu och har en del kontakt med lite uppfödare som e tanken att jag ska åka och besöka , förhoppningsvis nästa år. Hur gamla är dina hundar? Hur nära griarna jobbar dina hundar? Det finns iochförsig många som tycker att vi har tillräckligt med raser i Sverige men det jag först och främst letar efter är en hund som jobbar mer aktivt än våra spetsraser med att få grisarna att stå. Många av våra ställande raser skulle hellre kallats för "följande hundar" och inte ställande. Mvh Christian Edlund jo de gjorde vi !och ja ja ska försöka