Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Operera bort sporrar?!

Featured Replies

Publicerat

Tänkte vid nåt lämpligt tillfälle operera bort sporrarna på min wachteltik, hör om del vars hundar har fläkt loss dem under jakt, och vill gärna förhindra detta. fler som har gjort dylika operationer, och reflektioner? har inte ringt vetrinären än, men vet att hunden sövs vid sådana tillfällen. nån som har en ungefärlig aning om pris?

Publicerat

Är det sporrar bak du tänker på? Sporrar fram tar man inte bort. Jag har tagit bort sporrar bak på en finnspetstik, det som gäller är att hunden måste vara sex månader gammal, kostnaden beror lite på hur dom sitter, finns det en bentagg som fäster i benet så hamnar räkningen på närmare 4000, sitter sporren "lös" alltså inget fast fäste mot benet får du räkna med 2-2500kr. Dyrt.

Publicerat

Tänkte vid nåt lämpligt tillfälle operera bort sporrarna på min wachteltik, hör om del vars hundar har fläkt loss dem under jakt, och vill gärna förhindra detta. fler som har gjort dylika operationer, och reflektioner? har inte ringt vetrinären än, men vet att hunden sövs vid sådana tillfällen. nån som har en ungefärlig aning om pris?

Är det sporrar bak du tänker på? Sporrar fram tar man inte bort. Jag har tagit bort sporrar bak på en finnspetstik, det som gäller är att hunden måste vara sex månader gammal, kostnaden beror lite på hur dom sitter, finns det en bentagg som fäster i benet så hamnar räkningen på närmare 4000, sitter sporren "lös" alltså inget fast fäste mot benet får du räkna med 2-2500kr. Dyrt.

På min Wachtel/springer tik satt sporrarna fast i benet så det gick på drygt 4000 kr och räkna med 10 dagar med bandage och krage.

\Mats

Publicerat

Jag tog bort sporrarna samtidigt som röntgen utav höften, och det kostade inte alls något mycket då. Kommer inte ihåg exakta summan. Hennes sporrar satt löst också, i stort sett bara att "klippa" bort.

Publicerat
  • Författare

ok, skall kolla med våra husvetrinär, har äger en stor klinik i stockholmstrakten, det låter som ett fall för honom det här! hur vet man om de siter fast i tagg/ben utan närmre undersökning?