Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Min första jakthund

Featured Replies

Publicerat

Så då är de inte långt kvar tills jag ska hämta min gråhundsvalp , det är en tik som blir 8 veckor till helgen

Mina förhoppningar är att hon ska funka bra på gris och älg och att de ska bli en bra kompis i skogen och hemma

Båda föräldrarna är jaktprovsmeriterade så den har bra anlag

Har ni några tips eller saker som e lätta att glömma i början så hojta gärna till :)

Hade hund i min familj när jag var yngre men var ett tag sen nu

Hoppas kunna lägga mycket tid i skogen för den

Publicerat

Det är i blåbärsriset man gör jakthundar var det en vis man som sa till mig en gång. Lycka till med valpen :D

Publicerat

har u köpt hundmat än? ;)

• 3 weeks later...
Publicerat

kul! i september får jag hämta min jämthunds valp oxå! :)

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Tips på att träna inkallning och få dom och sluta bita massa tas gärna emot ;) (har tuggben och leksaker)

Angående inkallning så kommer hon på fläcken när hon inte har fått upp nått spår eller liknande, de svåra är att få in henne om te,x springer efter fåglar eller nått

mvh

Publicerat

Jag är ju alltid nyfiken på stamtavlor.

Har du hennes reg.nr el namn? ?

Publicerat

Valpkurs och och kurser allt eftersom hon blir äldre är aldrig fel. Och dessa är mest till för dig men även jycken mår bra av att träffa andra hundar mm

Publicerat

hej

ja har du inga direkta erfarenheter av en ny hund, då är valpkurs ett väldigt bra alternativ.

och de är bra för valpen att träffa andra hundar, och att röra sig mycket ute i skog och mark, men även på stan.

Där de finns massa nya ljud och erfarenheter, så man får en stabil hund, men de finns många olika individer vissa hundar blir alltid rädda, medan andra skiter i allt.

prägla valpen efter hur du vill ha de,biter gör små hundar, de kliar i tänderna, men ben och sånt är bra , biter dom i fötter är de bara och berätta vem som bestämmer.

inga problem.

Lycka till !!

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Ska gå lite kurs med henne i slutet av månaden :)

Här är en rätt färsk bild

post-2815-0-85675700-1312649256_thumb.jp

Publicerat

Tips på att träna inkallning och få dom och sluta bita massa tas gärna emot ;) (har tuggben och leksaker)

Angående inkallning så kommer hon på fläcken när hon inte har fått upp nått spår eller liknande, de svåra är att få in henne om te,x springer efter fåglar eller nått

mvh

inkallning brukar jag försöka att börja träna in tidigt och ju äldre den blir ju svårare prov sätter jag den på tex om hunden tuggar på en älgklöv så ska denna släppas när jag visslar min inkallning ska alltid vara första prio lång lina och ett ryck om en inte lyssnar

Publicerat

Lycka till :) Fick min jämthund förra veckan, de är också min första :)