Publicerat Maj 17, 201115 yr Så då är de inte långt kvar tills jag ska hämta min gråhundsvalp , det är en tik som blir 8 veckor till helgen Mina förhoppningar är att hon ska funka bra på gris och älg och att de ska bli en bra kompis i skogen och hemma Båda föräldrarna är jaktprovsmeriterade så den har bra anlag Har ni några tips eller saker som e lätta att glömma i början så hojta gärna till Hade hund i min familj när jag var yngre men var ett tag sen nu Hoppas kunna lägga mycket tid i skogen för den
Publicerat Maj 17, 201115 yr Det är i blåbärsriset man gör jakthundar var det en vis man som sa till mig en gång. Lycka till med valpen
Publicerat Juli 16, 201114 yr Författare Tips på att träna inkallning och få dom och sluta bita massa tas gärna emot (har tuggben och leksaker) Angående inkallning så kommer hon på fläcken när hon inte har fått upp nått spår eller liknande, de svåra är att få in henne om te,x springer efter fåglar eller nått mvh
Publicerat Juli 16, 201114 yr Jag är ju alltid nyfiken på stamtavlor. Har du hennes reg.nr el namn? ?
Publicerat Juli 16, 201114 yr Valpkurs och och kurser allt eftersom hon blir äldre är aldrig fel. Och dessa är mest till för dig men även jycken mår bra av att träffa andra hundar mm
Publicerat Juli 16, 201114 yr hej ja har du inga direkta erfarenheter av en ny hund, då är valpkurs ett väldigt bra alternativ. och de är bra för valpen att träffa andra hundar, och att röra sig mycket ute i skog och mark, men även på stan. Där de finns massa nya ljud och erfarenheter, så man får en stabil hund, men de finns många olika individer vissa hundar blir alltid rädda, medan andra skiter i allt. prägla valpen efter hur du vill ha de,biter gör små hundar, de kliar i tänderna, men ben och sånt är bra , biter dom i fötter är de bara och berätta vem som bestämmer. inga problem. Lycka till !!
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Författare Ska gå lite kurs med henne i slutet av månaden Här är en rätt färsk bild
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Tips på att träna inkallning och få dom och sluta bita massa tas gärna emot (har tuggben och leksaker) Angående inkallning så kommer hon på fläcken när hon inte har fått upp nått spår eller liknande, de svåra är att få in henne om te,x springer efter fåglar eller nått mvh inkallning brukar jag försöka att börja träna in tidigt och ju äldre den blir ju svårare prov sätter jag den på tex om hunden tuggar på en älgklöv så ska denna släppas när jag visslar min inkallning ska alltid vara första prio lång lina och ett ryck om en inte lyssnar