Publicerat Maj 19, 201114 yr Hej hej, Jag är på gång att skaffa mig mitt första gevär och har bestämt mig för att skaffa en .22lr så att jag kan mängdträna utan att det gör allt för stort hål i plånboken. Jag har väl egentligen tre alternativ som jag ser som riktigt bra alternativ. Det är Cz455 Varmint, Sako Quad Heavy Barrel och som titelraden säger Cz 455 Thumbhole. Att det är dessa tre beror på att de alla tre är pipbytare. Är mest sugen på Thumbhole för den låg verkligen riktigt riktigt bra när jag var inne och klämde på den och att den har ett betydligt mer attraktivt pris än Quaden. Men nu till den egentliga frågan. En kompis var över till staterna och plockade med en Bushnell Elite 6500 4,5-30x50 åt mig, kommer det att funka med den på en thumbhole? Jag diskuterade frågan med en polare som trodde att det kommer att bli problem med montagehöjden tillsammans med Thumbhole stocken. Fattade inte riktigt varför men... Tänkte därför kolla här, i detta eminenta forum, om det är någon som kan bringa lite klarhet i frågan.
Publicerat Maj 19, 201114 yr ser inte riktigt vad det skulle vara för problem med o ha den på den bössan. montage höjden kan man ju styra med ringarna så trevligt sikte du har skaffat dig. hade ett sådant förut om de funka utan några större problem
Publicerat Maj 19, 201114 yr Författare ser inte riktigt vad det skulle vara för problem med o ha den på den bössan. montage höjden kan man ju styra med ringarna så trevligt sikte du har skaffat dig. hade ett sådant förut om de funka utan några större problem Polaren snackade om att montaget kunde bli för högt så att man inte får bra kindkontakt och att det skulle vara svårare att bygga upp en thumbhole med neoprene eller vad man nu vill höja med. Jag hoppas att siktet ska bli bra. Har inte riktigt bestämt mig om jag gillar Mil-dot än men det märks väl när jag väl börjar använda det. Lyckades timea köpet med att dollarna var som lägst också så det blev nice price i alla fall.