Publicerat Maj 19, 201114 yr Jag försöker att gno dom när dom är fuktiga med en träsked. Ibland blir dom blanka ibland blir dom matta och gud förbjude lite trådiga. Hur skall man göra?
Publicerat Maj 19, 201114 yr Författare Jag satte i ett gravyrstift i min deremel och körde med skaftet till detta och fick ner mattheten och trådarna. Puh. Som jag har hållit på och gnidit med träskeden.
Publicerat Maj 19, 201114 yr Jag satte i ett gravyrstift i min deremel och körde med skaftet till detta och fick ner mattheten och trådarna. Puh. Som jag har hållit på och gnidit med träskeden. Alla sätt är bra utom dom dåliga.
Publicerat Maj 20, 201114 yr har en kompis som gjorde en trissa av en bit 8mm rundstav son hancentrerade en dremelborr i och limmade fast...det funkar kalasbra för honom!
Publicerat Maj 20, 201114 yr Författare Jag körde med en ätpinne men den färgade av sig då den blev varm. Jag tror att en rundstav 3 mm skulle funka i min dremel men då får man vara lätt på handen.
Publicerat Maj 20, 201114 yr Hej. Såg tråden här nu. :-) När man glattar med något fint som en polerad horn bit, sked eller dylikt är det bra om man väntar till lädret har torkat ett par timmar. Testa får ni se hur mycket enklare det blir. Blir glans o bra yta direkt :-)