Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjälp! Trijicon x56 på Tikka 690 med Warne QR

Featured Replies

Publicerat

Har en Tikka 690 som jag vill sätta ett Trijicon 2,5-10x56 på med Warne QR ringarna.. Vet någon hur höga dessa behöver vara för att få ett x56 objektiv att passa direkt på de urfrästa spåren på lådan?

Medium: 9mm

Höga: 12mm (de säger dessa ska passa för 42-56mm...)

Passar dessa på Tikkan?

http://www.racerback.se/warne-faeste-tikka-p-1428.html

Publicerat

Har en Tikka 690 som jag vill sätta ett Trijicon 2,5-10x56 på med Warne QR ringarna.. Vet någon hur höga dessa behöver vara för att få ett x56 objektiv att passa direkt på de urfrästa spåren på lådan?

Medium: 9mm

Höga: 12mm (de säger dessa ska passa för 42-56mm...)

Passar dessa på Tikkan?

http://www.racerback.se/warne-faeste-tikka-p-1428.html

Har en M/65 continental (grov pipa) och på den kan jag inte ha en 56:a med höga warne.Möjligen kan det gå med en vanlig pipa.

Publicerat
  • Författare

Har en M/65 continental (grov pipa) och på den kan jag inte ha en 56:a med höga warne.Möjligen kan det gå med en vanlig pipa.

Tack!

Nån aning om hur mycket det fattas? Och är det rätt fästen i länken till Tikka rälsen, med ensamt rekylstopp?

Publicerat

Tack!

Nån aning om hur mycket det fattas? Och är det rätt fästen i länken till Tikka rälsen, med ensamt rekylstopp?

Det var inte mycket som fattades, några mm bara. Det är rätt fästen i länken.

Publicerat
  • Författare

Det var inte mycket som fattades, några mm bara. Det är rätt fästen i länken.

Tack så mycket! Det var allt jag behövde veta.

Publicerat
  • Författare

Har någon annan erfarenheter av just denna kombination så tipsa gärna om ni har nått eller finnst det möjligtvis en bättre/billigare lösning?

Bilder skulle uppskattas väldigt mycket!

Tack!

Publicerat

Här kanske du kan hitta lite hjälp

Annars går det rätt bra att mäta med tex en linjal på lådan för att sedan mäta ned till pipan där objektivet förväntas börja. sedan är det bara att räkna objektivets radie+ tubens radie för att få fram vilken höjd du behöver på ringarna.

Publicerat

Höga ska funka. Hade precis en SuB 2,5-10x56 på min 690 med Warne QD höga. Dock kan ju längden och yttermåtten skilja mellan olika fabrikat, men vad jag minns fanns det lite luft under objektivet.

Nu har jag en SuB med x50-objektiv + Warne mediumringar. Då är det inte många 1/10-delars mm. luft under objektivet.. :D

Intressant är att på min T3:a är det inte lika tajt. T3:orna kanske har slankare pipor?

mvh/Må

Publicerat
  • Författare

Höga ska funka. Hade precis en SuB 2,5-10x56 på min 690 med Warne QD höga. Dock kan ju längden och yttermåtten skilja mellan olika fabrikat, men vad jag minns fanns det lite luft under objektivet.

Nu har jag en SuB med x50-objektiv + Warne mediumringar. Då är det inte många 1/10-delars mm. luft under objektivet.. :D

Intressant är att på min T3:a är det inte lika tajt. T3:orna kanske har slankare pipor?

mvh/Må

:D

Tack! Det låter ju bra. Jag tror det ska funka med dessa. Vet iaf att längden funkar med de öppna då jag tänkte ha dem som drevjakts riktmedel :D

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Uppdatering*

Tuben sitter på bössan nu men det blev inga Warne QD... :) (Trijicon x56 Amber Mildot)

Fick slänga på ett par fasta Weaver förskjutnings fästen istället för att det skulle passa. ;)

I morgon blir det te skjutbanan och panga lite, så det kommer även bli en uppdatering på Träffbilder :P

post-6643-0-07828900-1307225691_thumb.jp