Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Äntligen fått min tand..

Featured Replies

Publicerat

:D

Har äntligen fått tag på en björntand.. så här blev resultatet..

post-0-1142587594_thumb.jpg

Publicerat

Häftigt....en sån skulle jag också vilja ha. Skitsnygg faktiskt!

Fick du tag på tanden här på forumet?

Kanske skulle göra ett halsband av betarna från storgalten....18.5 cm.....nä då skulle man väl se ut som Roger Pontare.

Vildhog

Publicerat

Tack..

nä, jag frågade om någon visste hur jag skulle gå till väga.. fick rådet att fråga hos någon konservator.. så det gjorde jag!! Guld smeden som jag var hos kapade tanden på hälften. han fick bestäma hur lång tanden skulle vara..

Mmm.. kanske ingen hit att se ut som Pontare.. *Ler* men häftigt skulle det vara!!

Publicerat
Tack..

nä, jag frågade om någon visste hur jag skulle gå till väga.. fick rådet att fråga hos någon konservator.. så det gjorde jag!! Guld smeden som jag var hos kapade tanden på hälften. han fick bestäma hur lång tanden skulle vara..

Mmm.. kanske ingen hit att se ut som Pontare.. *Ler* men häftigt skulle det vara!!

Kostnad????

Publicerat
:D

Har äntligen fått tag på en björntand.. så här blev resultatet..

Snyggt arbete!  :D

Nej, det är väl ingen höjdare att jämnföra sig med honom. ;D

Publicerat

Snyggt!

En sån kan man göra om man skjuter en björn.

Om man skulle få chansen på en björn dom närmsta 100åren.

Publicerat
Snyggt!

En sån kan man göra om man skjuter en björn.

Om man skulle få chansen på en björn dom närmsta 100åren.

Vi har ju åtskilliga nallar mellan oss som kommer och går, men jag förstår inte att det ska vara så himla svårt att få skjuta en. ;)

Publicerat
Vi har ju åtskilliga nallar mellan oss som kommer och går, men jag förstår inte att det ska vara så himla svårt att få skjuta en. ;)

Har jagat sen jag var 10 och har alldrig sett en björn i skogen.

Men gubbarna tror att jag såg en men jag tyckte att det var en lapphund som kom efter älgarna hållet var ca 400m så jag vet inte men det fanns björn spår där jag såg hunden.

Men det kommer alltid att vara en hund för mig eftersom jag inte såg nått annat kollade ej med kikaren.

Publicerat
Har jagat sen jag var 10 och har alldrig sett en björn i skogen.

Men gubbarna tror att jag såg en men jag tyckte att det var en lapphund som kom efter älgarna hållet var ca 400m så jag vet inte men det fanns björn spår där jag såg hunden.

Men det kommer alltid att vara en hund för mig eftersom jag inte såg nått annat kollade ej med kikaren.

Jag har sett spår i Säivis där jag brukar vara och jaga fågel. I Bondersbyn när jag skulle ut och plocka lingon. Precis utanför bildörren där jag hade pakerat var det ganska färska spår. Sett björn mellan Nimisel l- Morjärv. Jag vet inte hur många jag har hört som har visslat men ett antal, och det blir oftare och oftare man hör dom. Inte kanske varje år men vartannat iaf. Visst finns dom och dom förökar sig fortare än vad NVV inner räkna in dom. ;D

Publicerat

Dom har sett en hona me unge i Nikkala hela sommaren och under hösten men det är inte skjutbara djur så det är bara att vänta till hösten så borde det vara lagligt att skjuta fjolårsungen.

Publicerat
Dom har sett en hona me unge i Nikkala hela sommaren och under hösten men det är inte skjutbara djur så det är bara att vänta till hösten så borde det vara lagligt att skjuta fjolårsungen.

Bägge för hon har väl ingen ny unge förän nästa år tror jag, och bara inte ungen följs åt med mamman. :D Dom går ju ihop i ca 18 mån. :o

Publicerat
Bägge för hon har väl ingen ny unge förän nästa år tror jag, och bara inte ungen följs åt med mamman. :D Dom går ju ihop i ca 18 mån. :o

Man får hoppas att dom går skilda vägar till höstens så att man får en skottchans på björn.

Publicerat
Man får hoppas att dom går skilda vägar till höstens så att man får en skottchans på björn.

Hoppet är det sista som överger människan. ;D

Publicerat
Hoppet är det sista som överger människan. ;D

Det är ju sant.

Publicerat
Det är ju sant.

Ja visst!

;D

Publicerat

Tjusigt, välter jag en nalle en dag blir det halsband av gaddarna på den. Om man annars vill improvisera så kan man enkelt göra liknande smycke av en tagg från renhorn, enkelt billigt och smidigt samt att det blir snyggt  :)

Publicerat
Tjusigt, välter jag en nalle en dag blir det halsband av gaddarna på den. Om man annars vill improvisera så kan man enkelt göra liknande smycke av en tagg från renhorn, enkelt billigt och smidigt samt att det blir snyggt  :)

Ren finns det gott om i våra marker Jonti. ;)