Hoppa till innehåll

Korthårstax-hane finnes till avel


Jezzica

Recommended Posts

Hallavaras Winston, regnr S39246/2006

Född 060524

u: Hallavaras Rita Hayworth

e: Lövehjerte Showbizz

Winston

Winston finnes till avel till lämpliga korthårstikar.

Winston är en stor, muskulös, stolt, trevlig taxhane med ett underbart temprament. Han är lyhörd, lättlärd, och har lätt att umgås med andra hundar, både tikar och hanar. Han undviker konfilkter och bråk genom att ignorera och vika undan, vilket är välidgt skönt.

Utställd med 1, HP i unghundsklass.

Winston tävlas i agility klass 3 (högsta klassen) med goda resultat, är kvalad till lag-SM med sitt lag Bagheeras Fyrklöver för andra året i rad.

AgilityWinston från Bosjökloster jakt & fiskemässa 2010

Han har släppts för jakt ett par gånger bara hittills, då mitt jaktintresse är nytt och jag håller på med jägarexamen nu. Men till hösten kommer han att få jaga mycket, hoppas jag.

Wins

Intresserad? Ring eller maila mig, svenssonjessica@hotmail.com eller 0708828996

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härlig bild när han hoppar över hindret.

Taxtokig som jag är så kikade jag på stamtavlan.

Många bra drivande taxar på hans mors sida.

Lycka till med jakten.

Einar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, han har himla bra hundar på mammans sida, mamma äger två tikar från Fixagårdens kennel. Pamsan är en underbar tik, som vi ångrar att vi inte tagit valpar på. Hon är 10 år nu och för gammal sen länge.

Raya (6 år) dock är en knasig hund, tror det måste komma från hennes pappa. Har svårt med språket, allmänt knasig. Men vi tar henne med en nypa salt så brukar det lösa sig. Inget att ens tänka tanken att avla på mao.

Tråkigt bara att det inte går att få tag på reggade taxar längre från Fixagårdens kennel... Mycket tråkigt då jag gärna velat ha hund därifrån igen...

Bizzen, Winstons pappa, var en otroligt snygg hane som hade de flesta titlar man kan få och ha lämnat mycket fina avkommor. Han var 13 år när Winston blev till, han flyttade till danmark sen, då hans ägare dog i cancer. Tror han fick någon kull där också innan han dog.

Winstons morfar Oswald är, var en snygg, kraftfull & muskulös studsboll till hane som jag träffat ett par gånger, som jag tyckte om. Träffade honom när vi hämtade Raya som valp.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...