Publicerat Maj 20, 201114 yr Jag har funderat på en sak om man har 2 tikka t3 kan man byta slutstycke melan dom dvs om man har ett i 0.375 och ett i .473. Fungerar det bra och är det tillåtet. Mvh Fredrik
Publicerat Maj 20, 201114 yr Tillåtet ja men om det går är en annan sak. Headspace kan ställa till det. Varför ska du skifta?
Publicerat Maj 20, 201114 yr Författare Det är mest funderingar. Jag har tänkt om man skulle ha en i typ 223 Rem för rådjur och en i typ 308 Win för jakt på hjort o älg. Och Då har jag funderat på om man skulle kunna ha en pipa i 243 Win alt 22-250 till första bössan för rävjakt. Det är därför jag funderar på om det fungerar. kanske är lite väl krångligt men tycker om att fundera runt sånna saker. En extra fråga går det att göra ett extra slutstycke på något sätt? Mvh Fredrik
Publicerat Maj 21, 201114 yr Ska du installera en till pipa är det nog inga problem. Men anser själv att en 223 duger gott till rävjakt. Har inte koll på fabriksladdningar men laddar du så är det en bra kaliber. Ska bygga en själv.