Publicerat Maj 22, 201115 yr Håller på att leta optik till Quaden och skulle tycka det var kul med lite högre förstoring. Har hittat en Bushnell Banner 6-24x40 som skulle sitta som en smäck på bössan men eftersom priset är riktigt överkomlig antar jag att kvaliteten är därefter. Att optiken inte är som en tysk är uppenbart, men nu är tanken banskytte och jakt dagtid och då är frågan om den duger till det? Och sen är ju frågan om resten. Skottfast för max .17 HMR lär den ju vara, men mekaniskt, håller den klicken eller är det inte bra nog där heller?? Många frågor, ingen erfarenhet av märket alls = väldigt tacksam för input!!!
Publicerat Maj 22, 201115 yr Om du är intresserad så har jag en Bushnell Elite 4200, 6-24X40 som jag evt tänker avyttra. Det blir väl ungefär samma pengar som en ny Banner, men bra mycket bättre kvalitta.
Publicerat Maj 22, 201115 yr Författare Det skulle absolut kunna vara intressant! Vad är det för riktmedel?
Publicerat Maj 22, 201115 yr Författare Skymning är inte aktuellt med denna bössan, då blir det Rugern med Zeiss...
Publicerat Maj 22, 201115 yr Har en Bushnell Banner 3-9x40 på CZ453 Varmint. Inga problem med den. Justeringen uppför sig som den ska. Optiken duger till ändamålet. Kostar ca 1/15 av priset på mitt SuB... Har två kollegor med exakt likadan setup, inga klagomål där heller.
Publicerat Maj 23, 201115 yr Om du är intresserad så har jag en Bushnell Elite 4200, 6-24X40 som jag evt tänker avyttra. Det blir väl ungefär samma pengar som en ny Banner, men bra mycket bättre kvalitta. Bushnell??? Är det inte ett Bausch & Lomb !? Samma concern i och för sig...men namnskillnad på de olika siktesfamiljerna representerar en klasskillnad i kvalitet...och som sagt ett sikte av bra kvalitet (ditt B&L alltså). @defransson: Vad gäller Bushnell Banner...nja... Livet är för kort för att leka med dåliga prylar Köp B&L Elite 4200:an som erbjuds ovan...ett mycket bättre sikte
Publicerat Maj 23, 201115 yr @defransson: Vad gäller Bushnell Banner...nja... Livet är for kort för att leka med dåliga prylar Köp B&L Elite 4200:an som erbjuds ovan...ett mycket bättre sikte Håller med.
Publicerat Maj 23, 201115 yr Bushnell??? Är det inte ett Bausch & Lomb !? Nej, Bushnell Elite 4200, denna modellen såldes så sent som 2010.
Publicerat Maj 23, 201115 yr Haft två tror jag, en kompis har en och den har han nog haft i säkert tio år.. Tyckte optiken hängde med rejält bra, Bannern var ett uppköp från de TAscosiktena man hade då Jag hade 3-9x40 och jag tyckte nog den var ok.. tills hårkorset havererade vilket det gjorde när jag hade det monterat på 308an. Men till Rimfire..why not? Inte en susning om hur all denna förstoring funkar så det är ett oskrivet kort. Mvh!
Publicerat Maj 23, 201115 yr Vänner vänner glöm nu inte bort att det är till ett salongsgevär. Inte till drevjakt på älg i skymning och motljus.
Publicerat Maj 24, 201115 yr Om du är intresserad så har jag en Bushnell Elite 4200, 6-24X40 som jag evt tänker avyttra. Det blir väl ungefär samma pengar som en ny Banner, men bra mycket bättre kvalitta. Ett betydligt bättre val än Bannern defransson. Mvh.
Publicerat Maj 24, 201115 yr Vänner vänner glöm nu inte bort att det är till ett salongsgevär. Inte till drevjakt på älg i skymning och motljus. Håller med, till en rimfire räcker Bushnell Banner gott till utan att man behöver betala nåt extra. Skickad från min mobil
Publicerat Maj 24, 201115 yr Författare Nu var Markus vänlig nog att avyttra sin Elite till en rimlig peng och då var valet enkelt. Ska bli fruktansvärt intressant att få testa kombinationen hög förstoring och .17HMR...
Publicerat Maj 24, 201115 yr Nu var Markus vänlig nog att avyttra sin Elite till en rimlig peng och då var valet enkelt. Ska bli fruktansvärt intressant att få testa kombinationen hög förstoring och .17HMR...
Publicerat Maj 24, 201115 yr Nu var Markus vänlig nog att avyttra sin Elite till en rimlig peng och då var valet enkelt. Ska bli fruktansvärt intressant att få testa kombinationen hög förstoring och .17HMR... Bra köp.
Publicerat Maj 24, 201115 yr Nu var Markus vänlig nog att avyttra sin Elite till en rimlig peng och då var valet enkelt. Ska bli fruktansvärt intressant att få testa kombinationen hög förstoring och .17HMR... Klockrent bra köp Mvh.