Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Invigniing av skytteanläggningen på kavaheden

Featured Replies

Publicerat

Den 18/6 sker invigningen av den största skjutbanan i Norrbotten och förmodligen den största norr om Stockholm. Klockan 11.00 startar invigningen. Korv och dricka finns till alla och det blir även lite annat smått och gott med motorcyklar och bmx cyklister. Piteå Fritid och Vildmarksliv finns representerade och kanske någon liten överraskning. Alla som är intresserade är välkomna!

Publicerat

Tja!!

Synd att det är Midnight open sporting i Tornio då, annars hade jag mer än gärna kommit men snart så har ni väl nån tävling ni åxå.

Publicerat

Blir det nå skjutning då?

Publicerat
  • Författare

Ingen tävling men någon form av testskjutning blir det.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Har skruvat ihop markeringen på 50 meters banan idag och den fungerar. Nu fattas bara att få igång akustiken till trapbanan och att programmera radiostyrningarna till sportingen plus ett genrep imorgon. Sedan är det skarpt läge klockan 11.00 på lördag. Nu kan man snart backa undan från det där projektet och le. VILKA BANOR VI FÅTT!

Publicerat
  • Författare

Tja!!

Synd att det är Midnight open sporting i Tornio då, annars hade jag mer än gärna kommit men snart så har ni väl nån tävling ni åxå.

Bara vi får skjuta in oss och får igång en fungerande stab av folk som kan sköta anläggningen så kommer det säkert att bli någon tävling. Men just nu går några stycken på knäna. Min kollega på hundklubben dundret har bott senaste två månaderna på banorna och utan honom så hade det inte blivit någonting. Själv har jag gjort vad jag orkat men inte räckt till med den värk jag har haft och alla andra åkommor jag drabbats av den sista tiden.

Publicerat
  • Författare

Sista handen är lagd på lerduvebanorna. Alla radiosändare programmerade och kastarna inställda för respektive duvsort. Har varit hemma från jobbet idag då den här satans förkylningen vägrar släppa. Har hostat tills jag spytt hela natten och har inte kunnat sova förrän på morgonsidan. Hoppas att det går bättre inatt. Helt slut i värmen och nu är det bara att avvakta premiären om fjorton timmar.

Publicerat
  • Författare

Äntligen är det över. Nu har vi nya banor i Gällivare. :wub: Tack till kommun och politiker för det ekonomiska. Nu lämnar jag över stafettpinnen till andra att driva anläggningen. Jag måste få slappna av en stund nu och se om mig själv ett tag. Men i det stora blev det en väldigt lyckad invigning och en fantastisk bra dag med bra väder och utan några större fadäser.

Publicerat

Vilken anläggning!!! Ni har verkligen lyckats få till en suverän skjutbana. Kommer nog besöka den många gånger när jag är på visit hemma i kullen..

Publicerat
  • Författare

Här kommer några bilder. Efter ett välkomnande och ett kortare tal så fick några av gällivares ungdomar visa vad de gick för. Ett startskott som startade invigningsfyrverkeriet så var det dags för Gällivares ungdomar att visa vad de kan med cyklar och motorcyklar. De fick vara ett extra dragplåster för att förgylla invigningen.

Efter startskottet med fyrverkeri

post-59-0-06550500-1308417596_thumb.jpg

Kom cyklister och motorcyklister..

post-59-0-03579300-1308417635_thumb.jpg

post-59-0-40868800-1308417673_thumb.jpg

Som avslutades med ett litet fyrverkeri..

post-59-0-23859400-1308417715_thumb.jpg

Sedan var det vi gamla gubbar och en del inte fullt lika gamla som fick leka av oss på sporting och trap. Ringrostigt till en början.

post-59-0-11074300-1308417746_thumb.jpg

Men sedan kom träffarna.

post-59-0-32358900-1308417783_thumb.jpg

post-59-0-70083600-1308417820_thumb.jpg

Publicerat

Ser riktigt bra ut ! har ni någon hemsida där man kan se öppettider? hade varit kul att skjuta lite då man har vägarna förbi.

Publicerat
  • Författare

Vet inte om hundklubben dundret har hunnit få ut öppettiderna på sin hemsida ännu.