Publicerat Maj 23, 201115 yr Har köpt ett Apel vridmontage för ett tag sedan. Men nu har jag snackat med en del om det och vissa hävdar att det int är bra. Har nån här nån erfarenhet med dom? Dom är i bra skick osv. Men känns ju onödigt att montera om det funkar dåligt. Synpunkter?
Publicerat Maj 23, 201115 yr jag har inte själv testat dom, men vad jag vet ligger dom i klassen bättre/bäst. typ
Publicerat Maj 23, 201115 yr Jag har det på min 30.06:a och jag är nöjd. Det är skönt att enkelt kunna skifta mellan kikarsiktet och dom fasta riktmedlen. Utan att oroa sig för träfflägesändring. Kompisen har också det på sin 30.06:a och är nöjd. Eftersom han ofta skiftar mellan sin Zeiss och Aimpoint!
Publicerat Maj 24, 201115 yr Apels vridmontage liksom andra varianter från Recknagel, MAk mfl är bra fästen. Som med allt annat så är det av vikt att den som monterar dem vet hur det ska göras. Det finns alltid någon som har dåliga erfarenheter och det kan man lyssna på men orsaken brukar vara kopplat till ovanstående att det inte har monterats på rätt sätt.
Publicerat Maj 24, 201115 yr Författare Okej, det här låter ju bättre... Tanken är att jag skall ha 2 kikare till en bössa. En 6-24x56 för långhåll/pursch/vak och en med mindre förstoring till drev. Men det är väl bara att prova så får man si hur det spelar.