Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Beretta A400 light - Mitt första hagelvapen?

Featured Replies

Publicerat

Behöver lite hjälp och råd. Ska inhandla mitt första hagelvapen och har fastnat för en Beretta A400 light. Men vilken piplängd ska jag välja? Jag är nästan 2m lång och har tänkt skjuta en hel del på bana. Eftersom jag är lång är det svårt att hitta ett vapen som passar. Har hittat en bock: Rizzini Omnium som passade men även Berettan A 400 satt någorlunda bra, blir väl till att förlänga lite. Bock eller halvautomat? En smaksak eller? Andra tips på hagelvapen?

Publicerat

Behöver lite hjälp och råd. Ska inhandla mitt första hagelvapen och har fastnat för en Beretta A400 light. Men vilken piplängd ska jag välja? Jag är nästan 2m lång och har tänkt skjuta en hel del på bana. Eftersom jag är lång är det svårt att hitta ett vapen som passar. Har hittat en bock: Rizzini Omnium som passade men även Berettan A 400 satt någorlunda bra, blir väl till att förlänga lite. Bock eller halvautomat? En smaksak eller? Andra tips på hagelvapen?

Kostar inte många kronor att förlänga kolven, testa med distans när du är ute och provar bössor. Ska du skjuta mycket bana så är det jobbigt att springa och plocka upp efter sig efter sina serier(halvautomat). Gällande halvautomat så är beretta/benelli/winchester väldigt bra bössor, dessa lämpar sig väldigt bra till fågeljakt. Jag personligen gillar kortare pipa (jag är oxå nästan 2m lång).

Finns en hel drös med trevliga bockar, berettor/Benellis för 8-15000 kr begagnat som du kan ha kvar hela livet, dessa tycker jag personligen lämpar sig bättre på bana jämfört med halvauto.

Tipset skulle vara köp en bock av finare märke som första hagelvapen, sen om du ser behovet av halvauto så köp en sådan längre fram.

Publicerat
  • Författare

Tack för råden. Tittade på två Lincon bockar och en Husqvarna bock idag. 6000-8000kr beg. i ganska fina skick. Hur är Lincoln i kvalitet?

Publicerat

Tack för råden. Tittade på två Lincon bockar och en Husqvarna bock idag. 6000-8000kr beg. i ganska fina skick. Hur är Lincoln i kvalitet?

Det finns trådar som beskriver just Lincoln... Nej, nej och nej är svaret på din fråga!

Rena rama skräpet.