Publicerat Maj 24, 201114 yr DÅ var det dags igen då. Kniven är till min blivade fru, hon har valt blad och material till kniven formen och utseendet på bitar. Bladet är nordell hunter. skaftet från bladet är 1: hammrad aluminium. 2: 3 lager med blå vulkfiber. 3: stabbad svart ek. 4: blå/svart polyester. 5: stabbad svart ek. 6: björkvril. 7: blå vulk, alu och blå vulk. 8: betsad björk (pga en spricka i den stora svarta eken, så den sprack när borren gick i den.) 9: ett tenn hjärta nerfräst i skaft änden och som gömmer tången. Säg gärna vad ni tycker om kniven, synpunkter och förslag Som sagt kniven är till min sambo därav hjätat. Mvh: Strid
Publicerat Maj 25, 201114 yr Snyggt! Lite mörka bilder kanske, så det vore kul att se någon tagen utomhus. Ja, så skall det bli kul att se helheten men knivskida och allt förstås.
Publicerat Maj 25, 201114 yr Den kniven var fin o med känslor :-) Slidan skulle du pauta in ett hjärta på skulle bli häftigt. Bra jobbat. mvh Kimmo
Publicerat Maj 25, 201114 yr Författare Just nu har jag lite lädertorka väntar på en beställd axel med 3 mm veg garvat. Men ett hjärta klart! så när jag har gjort slidan åt kniven så kommer det att läggas upp flera ljusare bilder! Mvh strid
Publicerat Maj 25, 201114 yr Författare En liten fråga om pautning bara, hur gör man det x) är det då man trycker lädermassa till ett mönster? Och en sak till när ska man gå på med narvsvärta på lädret? När det är helt torrt eller lite innan det torkat helt Mvh: strid