Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nära Ögat.

Featured Replies

Publicerat

I kväll hade grannens katt änglavakt,strök förbi tomtgränsen när vorsthrarna var lösa ute.

Den yngre jagade iväg efter den,likaså gjorde jag och äldre jycken.Och jag hann be till han där uppe,inte nu igen.. Hittade odågan stående

nos mot nos med en hankatt som såg ut,som ett mindre lodjur.=) Hann ej få med nåt koppel i tumultet,så jag försökte hålla en 35 kilos hund i ena handen. Samtidigt som jag skrek åt lillen att bli kvar på platsen..

Då gamlingen med lite mer erfarenhet av kissar,såg vad som var på g slet han sig och kastade sig på kissen.

Men denna katt som är mycket van vid hundar,klistrade sig som en alien på skallen och började klösa.

Sen hoppade den av skallen och hoppade över ett staket.

Undrar vem som fick mest puls,jag eller katten?

Pust!! grannsämjan verkar fortfarande god,fast kisse ej kommit hem än =)

Publicerat

Hade inte grannen nån uppsikt över sin katt när han hade den ute?

Publicerat
  • Författare

Hade inte grannen nån uppsikt över sin katt när han hade den ute?

Nix,den och en till katt som smyger runt husen=(

Publicerat

Pust!! grannsämjan verkar fortfarande god,fast kisse ej kommit hem än =)

*ASG*

Kompisen har flyttat till nytt ställe samt nytt jobb. På gården finns ett antal katter och hans hundar har ungefär samma inställning som dina till dessa kreatur. Han är högeligen orolig för det oundvikliga...

Mvh!

Publicerat
  • Författare

*ASG*

Kompisen har flyttat till nytt ställe samt nytt jobb. På gården finns ett antal katter och hans hundar har ungefär samma inställning som dina till dessa kreatur. Han är högeligen orolig för det oundvikliga...

Mvh!

Tycker katterna borde lära sig nåt,(typ)att runt det huset ska man ej smyga.

För gör man det då får man kanske en ettrig vorstehr i hasorna :unsure:

Man kan skojja om det,men när det händer är det inte kul.

Publicerat

Weimaranern hemma har samma inställning som dina hundar, katterna ska ätas upp.

Vi bor i ett villaområde med väldigt mycket katter men numera ser vi dem aldrig i närheten av vårat hus, kan de ha lärt sig eller har han månne ätit upp dem utan att jag märkt något. ;)

Där frugan bo i veckorna var det en katt som var väääldigt nära att åka dit, Eazac kom tillbaka med svanshårstrån mellan tänderna. Katten hemma har det aldrig varit problem med alls, den vet han är offlimit förutom engång när han sov och hon gick framför nosen på honom för att ta sig till soffan och han vaknade. Innan han han tänka satt käkarna runt katten men han bet aldrig, troligen just pga att han insåg att det var fel katt när hjärnan hann ifatt. Frugan fick nästan hjärtsnörp när det hände. :blush:

Publicerat

Min Münster står för katter:) än så länge har det stannat där.

Publicerat

Weimaranern hemma har samma inställning som dina hundar, katterna ska ätas upp.

Vi bor i ett villaområde med väldigt mycket katter men numera ser vi dem aldrig i närheten av vårat hus, kan de ha lärt sig eller har han månne ätit upp dem utan att jag märkt något. ;)

Där frugan bo i veckorna var det en katt som var väääldigt nära att åka dit, Eazac kom tillbaka med svanshårstrån mellan tänderna. Katten hemma har det aldrig varit problem med alls, den vet han är offlimit förutom engång när han sov och hon gick framför nosen på honom för att ta sig till soffan och han vaknade. Innan han han tänka satt käkarna runt katten men han bet aldrig, troligen just pga att han insåg att det var fel katt när hjärnan hann ifatt. Frugan fick nästan hjärtsnörp när det hände. :blush:

:lol: Klockrent skrivet! :P

Publicerat

Haha, känner igen det där. Min hund ser på katter som mellanmål alternativt jaktbart vilt som ska apporteras till matte.

Och undertecknad har idag lovat att vara kattvakt en helg (minst) åt en renrasig bengal. I en tvårummare tillsammans med en vorsteh. :o

Men det blir dubbla kompostgaller i dörröppningarna, och hunden är som tur är väldigt lydig i sitt eget hem, så det blir väldigt nyttig träning. :)

Publicerat

Efter en inlärningsperiod för grannskapets katter på ett par veckor är det numera helt kattfritt hemma :wub:

Har hört ryktesvägen att vissa kattägare klagat över att deras katter kommit hem och har slagits eller saknar lite päls...

Har mött dessa med att de får väl se efter sina husdjur enligt gällande kommunal ordningsstadga :lol:

Har själv sett ett par "incidenter" i början när Fille kom till oss och jag förstår att de katterna inte kommer tillbaka frivilligt :ph34r: Vorsteh is the shit :wub:

Publicerat

Efter en inlärningsperiod för grannskapets katter på ett par veckor är det numera helt kattfritt hemma :wub:

Har hört ryktesvägen att vissa kattägare klagat över att deras katter kommit hem och har slagits eller saknar lite päls...

Har mött dessa med att de får väl se efter sina husdjur enligt gällande kommunal ordningsstadga :lol:

Har själv sett ett par "incidenter" i början när Fille kom till oss och jag förstår att de katterna inte kommer tillbaka frivilligt :ph34r: Vorsteh is the shit :wub:

Vorsteh hade väl som en del i jaktprovet förr om åren ett kattmoment där det handlade om att katten skulle dö inom en viss tid. Inte PK idag!

Själv har jag haft en jaktspanielhane som ingen katt överlevt ett möte med förutom de som hann upp i ett träd. Inget jag tränat eller uppmuntrat utan det satt i generna.

En gång var jag nervös för han tog en katt inne på gården hos bonden jag arrenderade jakten av och jag trodde att det skulle ta hus i helvete men bonden bara plirade på mig och undrade om inte hunden kunde bo några dagar hos honom. ^_^

Publicerat

hehe gillar referensen till aliens =P "Men denna katt som är mycket van vid hundar,klistrade sig som en alien på skallen och började klösa." kan bara tänka mig hur det såg ut.

Publicerat

hmm...katta mådde väl gott då hon fick klösas lite.. men hur är det? Ska man inte ha liite lydnad över sin jakthund?

:P En annan har fullt upp med att hålla settrarna borta från kattracka.. :lol:

Publicerat

Tycker tråden är sorglig det visar vilken dålig koll ni har på eran hund o sen tycka att det är roligt när hunden nästan har ihjäl non annans familjemedlem som dom kommer o sakna o va ledsna över länge för att ni inte har lite vardags lydnad på era hundar.

Mvg.

Publicerat

Tycker tråden är sorglig det visar vilken dålig koll ni har på eran hund o sen tycka att det är roligt när hunden nästan har ihjäl non annans familjemedlem som dom kommer o sakna o va ledsna över länge för att ni inte har lite vardags lydnad på era hundar.

Mvg.

Tja, de flesta möte med katter där katterna inte överlevt som jag varit inblandad i har skett under jakt och det är ju faktiskt kattens ägare som skall se till att katten inte är ute i naturen och ställer till skada. Mina hundar har aldrig dödat en katt som varit på kattägarens tomt förutom då katten som satt och åt på våra harar på bondgården som vi arrenderar jakten på.

Eftersom jag är kommunjägare så får jag en ganska klar bild över hur folk i allmänhet hanterar sina katter och jag har skjutet många hundra katter i "tjänsten". Det finns kattägare som är seriösa men de är i minoritet.

Publicerat

Jag tog detta proaktivt med en kattägare. Jag har en katt som stryker förbi tomten och pratade med kattägaren och berättade att min hund går lös på tomten, och att katten kommer att ligga pyrt till om de träffas. Absolut ingen aggression från min sida utan bara ett berättande - och jag fick 100% förståelse tillbaka. Hon vill inte hålla sin katt inne, jag vill inte hålla min hund inne, och resultatet blir att katten går åt om de möts...

Jag berättade att jag som hundägare är skadeståndsansvarig och att jahg naturligtvis behöver ersätta hennes katt om det händer, men fick tillbaka ett svar om att hon inte skulle hålla mig ansvarig om så sker. Så... fredlig men påpasslig samexistens går att uppnå....!