Publicerat Maj 25, 201114 yr Funderar på att skaffa hund. Det kommer bli min första och så jag är helt ny på ämnet. Eftersom jag håller på att väcka liv i mitt gamla jaktintresse så är tanken att hunden framför allt ska vara ett sällskapsdjur men även passa för ett och annat eftersök (om det skulle behövas) Bor i stan men har sommarstuga med tillhörande mark ( ca 25ha ) Några tips på vad jag bör tänka på, kan hitta information osv? Tack på förhand.
Publicerat Maj 25, 201114 yr Funderar på att skaffa hund. Det kommer bli min första och så jag är helt ny på ämnet. Eftersom jag håller på att väcka liv i mitt gamla jaktintresse så är tanken att hunden framför allt ska vara ett sällskapsdjur men även passa för ett och annat eftersök (om det skulle behövas) Bor i stan men har sommarstuga med tillhörande mark ( ca 25ha ) Några tips på vad jag bör tänka på, kan hitta information osv? Tack på förhand. (JAKT) Labrador kankske! Efersök+ sällskapshund!
Publicerat Maj 26, 201114 yr ett tips är ju att bestämma sig för vad man ska jaga. och välja hund utefter det. med träning så kan man ju i princip få vilken hund som helst till att göra eftersök, men bara för att ge ett tips på hund så kan jag ju nämna två av mina favorit hundraser det är Beagle och jack russel terrier. hoppas du blev klokare av detta.