Publicerat Maj 25, 201114 yr Hej hoppas denna tråden hamnade under en lämplig kategori :-) Annars får gärna en moderator flytta den. Skall upp till Värmland i helgen. Närmar bestämt Lesjöfors. Då jag är på G att skaffa mig mina första jaktprylar så hade det varit kul att få kolla i fler än de butiker som finns i Göteborg (Och även fördriva lite tid ifall det blir tråkigt (säg inget till min flickvän )) Så jag vänder mig till er som kan området och frågar efter bra butiker. Tack på förhand Mvh Marcus
Publicerat Maj 26, 201114 yr Ska du till Lesjöfors är nog den närmaste butiken Jakto, som ligger i Lindesberg, inte Värmland dock. Värmland är lite av ett U-land när det gäller välsorterade jaktbutiker, konstigt med så mycket jägare som bor där. I Grums finns Bofab, det är väl den största i Värmland. Trevliga grabbor med bra service. Inne i Karlstad finns Ahnövapen på Herrgårdsgatan, liten butik med mycket begränsat utbud, han brukar dock hålla väldigt bra priser på beggade vapen. Ett par mil norr om Karlstad finns Vapenaffären i Bergsgården, det är en äldre herre som fortfarande håller på trots att han borde gått i pension. Han har dessvärre ingen hemsida men kan mycket väl vara värt ett besök. Gubben själv kan kanske upplevas som lite trulig att ha att göra med, men är egentligen bra att ha att göra med. Sedan tror jag det finns lite grejer på järnaffärerna i Torsby och Årjäng, men det blir långt från Lesjöfors. Det kan dock bli ett problem med öppettider om du bara är där under helgen. Alltså, beroende på vilken väg du kör så är ett besök på Jakto/Bofab på vägen dit det du ska satsa på. Kör försiktigt.
Publicerat Maj 26, 201114 yr Tar du E45an till Värmland så blir det en omväg på 1km till Bofab. Sveagatan Grums
Publicerat Maj 29, 201114 yr Författare Jag tackar och bockar. Tyvärr så blev det inte 45:an. Var i Hagfors på lördagen och hittade en vapenbutik som tyvärr var stängd. Men hade inte tråkigt än då :-) Resorna gick jätte bra. Tack så mycket ;-) Mvh Marcus