Publicerat Maj 26, 201114 yr Tänkte mig ta en av unggaltarna i gänget men nu verkar de ha vänt på dygnet.. 3 dar i sträck har de varit på torpet mellan 08.00-10.00.. Inte ett besök nattetid annat än av grävlingarna o mården. Man kan ju inte lixom vaka gris en förmiddag... Va ska jag med åtelbelysning till då ??? Fast fortsätter de såhär fram till agusti.. så är det nog inte svårt få tåget till o hitta daglegan.. Behöver ju inte ens stiga upp i ottan för kunna släppa på "nattslag"...
Publicerat Maj 26, 201114 yr Du har alltså köpt en åtel belysning som har så pass bra dagsljus återgivning att du har vant djuren och de har således tappat sin dygns rythm.
Publicerat Maj 27, 201114 yr "Mina" kommer också ibland tidigt på morgonen. Det har väl kanske med att göra att de går ut och bökar vallar och tar åteln på vägen hem till sovplatsen. Fast ibland vet jag inte hur grisar tänker...
Publicerat Maj 27, 201114 yr Var inte orolig, galtarna återgår snart till det "normala". Förmodligen ligger din åtel sist på listan för tillfället!! Släng ut något färskt foder istället för det mögliga du använder...
Publicerat Maj 27, 201114 yr Var inte orolig, galtarna återgår snart till det "normala". Förmodligen ligger din åtel sist på listan för tillfället!! Släng ut något färskt foder istället för det mögliga du använder... det tror jag med men ändå.....det är väl relativt ovanligt att de vuxna e framme sådär? o mat borde det väl finna sen del nu? de svälter väl inte. har haft en hel del kultingar ute kring 9-10 men då har det ytters sällan kommit med vuxna på bild. de verkar så o lura i skogsbrynet....
Publicerat Maj 27, 201114 yr Författare De är bara ungdjur har kanske precis passerat året. Inga vuxna har varit med nån gång. En stor sugga har gjort besök sporadiskt. Sista bilderna på henne så såg hon ut te o va dräktig så hon ligger nog i bale nu. Galtarna kommer förmodligen att dra iväg så småningom. Fast hur det ligger till med det är kanske osäkert när de inte har sin sugga med som kör bort sin egen galtavkomma när tiden är inne. Igår kväll så va de iallafall på åteln i mer rätt tid. ca 21.00 vilket har varit deras "normala" tid i flera månader. Få se om de fortsätter besöka torpet efter lördag.... Ska ha partaj för svärfar då som fyller 75.
Publicerat Maj 29, 201114 yr Nu jävlas kameran med fördröjningen, eller så har dom varit snabba som fan så inget djur har fastnat på bilderna. Men bild 9, ett djur har aktiverat kameran. Bild 10 två timmar senare, en tunna har rullats in i bild mitt på blanka eftermiddagen. Ur led är tiden
Publicerat Maj 29, 201114 yr "Mina grisar" är på foderplatsen allt mellan 19 -06. Stort björksly och plantering intill och ingen som skjuter får gör dem nog tryggare.