Publicerat Maj 27, 201114 yr Någon som har koll på om det brukar vara lång leveranstid ? Väntat 3 veckor nu sen jag fick licensen...
Publicerat Maj 27, 201114 yr Är det inte bättre att du tar det med Roger? Vi kan inget göra åt saken, leveranstider varierar så kraftigt inom vapen/jakt sfären att det är svårt att säga något från en gång till en annan. /Christian
Publicerat Maj 27, 201114 yr Författare Är det inte bättre att du tar det med Roger? Vi kan inget göra åt saken, leveranstider varierar så kraftigt inom vapen/jakt sfären att det är svårt att säga något från en gång till en annan. /Christian Ville bara kolla om det brukar ta lång tid att få ljuddämpare från Rcc ?
Publicerat Maj 27, 201114 yr jag vet att de tidigare körde sin eloxering externt och att det då har varit frågan om strul från den som utför den, hur det är idag har jag som sagt ingen aning om. Ring o tala med dem så får du veta hur det ligger till. /Christian
Publicerat Maj 27, 201114 yr Författare Christian jag har ringt och talat med Roger 3 gånger och det är så de än kör eloxeringen externt och där va det strul det vet jag om... Men nu låg den hos han och var inte skickad då jag pratade med han men han lovade den till idag... Så bara funderade om det e jag som har extrem otur eller om det tar tid så man inte tjatar i hjäl han...
Publicerat Maj 27, 201114 yr du som har otur skulle jag gissa på jag har alltid fått snabb o bra leverans. vet dock att han har extremt mkt o göra då han även jobbar med mkt annat. pratade med honom senast förra veckan om att fixa pipan på min bössa. han har häcken full kan man lugnt säga annars är han en grymt trevlig person o prata med och ha att göra med överlag obs jag är inte kompanjon eller något men tycker han helt enkelt är skitbra att ha o göra med bara, mvh//Marcus
Publicerat Maj 27, 201114 yr Författare du som har otur skulle jag gissa på jag har alltid fått snabb o bra leverans. vet dock att han har extremt mkt o göra då han även jobbar med mkt annat. pratade med honom senast förra veckan om att fixa pipan på min bössa. han har häcken full kan man lugnt säga annars är han en grymt trevlig person o prata med och ha att göra med överlag obs jag är inte kompanjon eller något men tycker han helt enkelt är skitbra att ha o göra med bara, mvh//Marcus Ja trevlig är han det säger jag ingenting om alls men leveranstid och blivit lovad den i 3 veckor... hej tikka! hur lång tid har du väntat totalt? Beställde dämparen och han skickade licens ansökan den lämnades in omgående en torsdag, veckan efter på tisdag var licensen klar så ringde han omgående och det är 3 veckor sen... Pratat med han och undrat vart den tagit vägen flera gånger å han har lovat skicka den... senast i onsdags och jag skulle ha den innan helgen men inte har den kommit...
Publicerat Maj 27, 201114 yr Författare Har ringt och ringt hela efter middagen dit och även smsat... Nån timme senare så fick jag sms att dämparen är på väg och ska vara här måndag så hoppas man det och längtar så man får gänga pipan och testa
Publicerat Maj 27, 201114 yr Har ringt och ringt hela efter middagen dit och även smsat... Nån timme senare så fick jag sms att dämparen är på väg och ska vara här måndag så hoppas man det och längtar så man får gänga pipan och testa Jag har köpt 2 och då har det varit "ytbehandlingen" som sinkat bägge. Dina farhågor är besannade tyvärr... Nåt som är så patetiskt enkelt att tillverka borde kunna lagerhållas tycker man. I synnerhet som ordern gick samtidigt som licensansökan. Är man segare än snuten borde man inte vsra företagare.
Publicerat Maj 27, 201114 yr Har haft mycket med Roger och göra genom åren. En mycket sympatisk människa med bra service och korta leveranstider. Men på sistone har någonting hänt, servicen är fortfarande bra MEN leveranstiderna är inte vad dom bör vara eller rättare sagt vad vi trogna kunder är vana vid. Har alltid tipsat om RCC som en bra och billig dämpare, men med dessa leveranstider så vet jag inte längre hur trogen jag är. Tipsade min syssling om att köpa en RCC till sin 308, vilket han gjorde. Dämparen fick han vänta på i 1 månad, det var dock inte det värsta. Han beställde en extramodul också normalt sätt borde väl rimligtvis den här följt med när dämparen levererades. Men tyvärr är det ju inte alltid det går som man tänkt sig. Lite drygt 3 månader senare så fick han sin modul efter diverse grova påtryckningar. Dessutom förlorade Roger på stående fot minst 5 kunder som är i min och Christians (min syssling) sammansvetsade umgängsskara. Dom gick och köpte A-tec samma dag som Christian fick sin modul. Givetvis kan det vara så är det är saker som har kommit ivägen, men när Christian ringde och Roger sa för tredje gången "Modulen var inte med i denna sändningen från ytbehandlingen heller men senast på måndag bör jag ha den här." Då rann det över, beklagligt nog så var Christian tvungen att ringa ytterliggare två gånger till efter att ha fullständigt exploderat i luren. Som sagt, någonting har hänt. Såhär är vi inte vana vid att se Roger. Börjar han kanske att tappa gnistan för att tillverka dämpare? MVH/Jocke
Publicerat Maj 27, 201114 yr Jag har köpt 2 och då har det varit "ytbehandlingen" som sinkat bägge. Dina farhågor är besannade tyvärr... Nåt som är så patetiskt enkelt att tillverka borde kunna lagerhållas tycker man. I synnerhet som ordern gick samtidigt som licensansökan. Är man segare än snuten borde man inte vsra företagare. det är ytbehandlingen som tar tid! dom är sega på de företaget verkar det som. roger är egenföretagare där ljuddämpartillverkning bara är en ytterst liten del av företaget och "andra" jobb som ger exempelvis pengar att överleva för är inte i mina ögon så konstigt att dom ibland kan tas före tillverkning av ljuddämpare. med tanke på priset på marknaden nu för material och tiden som tas för att få en färdig ljuddämpare kostar likaså. kan inte vara någon sån gigantisk inkomst? är inte bundis eller något med roger som jag redan sagt tidigare men även egenföretagare förlitar sig på andra och behöver själv pengar för att överleva tror btw jag köpt 4 dämpare för roger och han har väl gängat ett par fler pipor åt mig. alltid snabb leverans för min del och inget att klaga på
Publicerat Maj 28, 201114 yr Låter som att orderingången överstiger Rogers kapacitet. Hoppas bara inte han bränner ut sig helt på detta, då det är en väldigt trevlig kille
Publicerat Maj 30, 201114 yr Författare Ljuddämparen kom i dag och gissa om man blev lycklig Bara få tag på mannen som ska få äran och gänga pipan