Publicerat Maj 27, 201114 yr Hej. Här har ni graalen i min samling av randall knivar. Fick hem den rätt nyligen men åkte in i ett bankfack rätt omgående. En tenite 14 vietnam era. Mycket historia i den här kniven. mvh Kimmo
Publicerat Maj 27, 201114 yr Ja vad säger man... inte min smak så det är tur att du gör mycket snyggare knivar //
Publicerat Maj 27, 201114 yr Håller helt med Skuris, tycker oxå att Kimmos knivar är mycket snyggare Randall är inte alls min typ av kniv, även om dom har samlarvärde.
Publicerat Maj 27, 201114 yr Författare :-) Jag tror att det är tur att man inte vet allt som gjorts med den här kniven.
Publicerat Maj 27, 201114 yr Den billigaste Randall mod 14 som hade vänt i Vietnam jag har sett låg på 16000 kr så att den hamnade i bankfacket är nog inte så konstigt... Att dessa knivar inte faller alla i smaken beror nog på att det är en knivmodell som vi traditionellt inte är vana med. Morakniven är vår svenska tradition medans i finland är puuka-modellerna nog vanligare (även om mora nog användes flitigt även där.) I indien och nepal så var det kukri som var modellen och jänkarna valde bowie-varianterna. Någon gång får du gärna samla alla dina Randalls på en bild om du inte vill hålla en del av dem hemliga ur föräkringssynpunkt eller motsvarande... Grattis till en raritet till din samling!
Publicerat Maj 27, 201114 yr Författare Tackar Wizard.:-) Ska ta snart några grupp foton. Har ju några stycken om man säger så. Jag är inte så dum att jag har alla hemma utan utspridda lite här o där:-). Skulle gråta blod om jag fick inbrott o allt försvann. :-( Modell 14 hade jag sån tur att det var en äldre gubbe från USA som bytte bort randall kniven mot ett speciellt knivjobb jag gjorde, :-) Han ville ha kniven jag gjorde och jag hans gamla randall han haft i vietnam.
Publicerat Maj 27, 201114 yr Hej. Här har ni graalen i min samling av randall knivar. Fick hem den rätt nyligen men åkte in i ett bankfack rätt omgående. En tenite 14 vietnam era. Mycket historia i den här kniven. mvh Kimmo Den kniven har nog historia bakom sig så det räcker skulle jag tro. Jag gillar som vanligt bladet, men i övrigt var inte kniven helt i min smak. Skaftet gav (för mycket) uttryck för vad den är avsedd för för att falla mig i smaken. It's a killer knife. Det betyder dock inte att jag skulle rata den om jag fick den... Grattis till ditt köp, Kimmo! Du fick ju det du ville ha och det är ju det som är viktigt!
Publicerat Maj 28, 201114 yr Grattis Kimmo till en mycket bra investering, stiger bara i värde eftersom tiden går.
Publicerat Maj 28, 201114 yr Författare Tackar. En del har velat ha nån gruppfoto också så jag tog en bild på ett par. :-) Har några till någon annanstans jag kan fota vid något annat tillfälle. :-) mvh Kimmo
Publicerat Maj 28, 201114 yr Att ha tagit över förvaltandet av en autentisk "Vietnamkniv" av gubben som faktisk har burit den i tjänst under kriget för 40 år sedan, det inger respekt. Vad man sedan personligen anser om användbarheten av en knivmodell är en helt annan diskussion. Grattis Kimmo, riktigt häftigt är det.
Publicerat Maj 28, 201114 yr Författare Tackar Markus. När man har haft så mycket att göra med en person så lär man känna varandra rätt bra. Faktum är att jag är hem bjuden till honom i Texas när jag vill om jag skulle vilja åka dit.:-) Skulle kunna vara lite häftigt då han o hans fru har en Ranch med hästar osv...
Publicerat Maj 28, 201114 yr Fy fan vilka skatter du har! Klokt att vara försiktig med var du förvarar dom!
Publicerat Maj 28, 201114 yr Ja du Kimmo, ska jag vara ärlig så ser det ut som en Hobbex kniv för mig Den ser ju ut som skit jämförelsevis med dina knivar. Men den har ju en historia så jag begriper dig
Publicerat Maj 30, 201114 yr Tycker den är super läcker och vet varför den ligger i bankfacket grattis till en riktig raritet Kimmo /Jocke
Publicerat Maj 31, 201114 yr Bilderna är borta och ersatta med skyltar som säger att du behöver uppgradera photobucket...