Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rom

Featured Replies

Publicerat
:rolleyes: Jag måste bara rekomendera en rom för er som gillar sådant. Plantation är en rom från barbados som smakar riktigt bra, både rent och med virke. Dessutom har den ett snöre runt flaskan och jag faller för sånt direkt... Hur som helst, god är den och i fyllan blev jag :rolleyes:
Publicerat

rekomenderar http://www.systembolaget.se/500

Den är en dryck av gudar, tillägnat mänskan!

Publicerat

Kanske är läge att klistraven tråd om rom har själv börjat prova en del och dom är inte alls dumma i smaken så vi kör en rom tråd nu kommer med lite mer smak upplevelse senare.

Lasse

Publicerat

Själv älskar jag Captain Morgan.

Publicerat

Ahhh, rom! Denna gudomliga dryck! Även om jag med glädje dricker alla tidigare nämnda sorter är det en rom som jag fastnat för lite extra - Appleton Estate. Kan varmt rekommenderas. Det vore kul om vi kunde utveckla detta till olika tips på tillbehör/virke/drinkar med rom som utgångspunkt. För min del blir det oftast Dr Pepper som komplement till rom. Dr Pepper och Captain Morgan = Dr Morgan.

Publicerat

Ahh... Rom, ingen annan dryck har så mycket grymet och blod i sin historia. Ingen annan spritdryck smakar heller så gott!

Min absoluta favorit är Diplomatico reserva 12yrs. Fanns tillfälligt på bolaget då jag köpte på mig ett par flaskor... Klår allt annat jag provat. Ser ni den, köp!

Publicerat

Ahhh, rom! Denna gudomliga dryck! Även om jag med glädje dricker alla tidigare nämnda sorter är det en rom som jag fastnat för lite extra - Appleton Estate. Kan varmt rekommenderas. Det vore kul om vi kunde utveckla detta till olika tips på tillbehör/virke/drinkar med rom som utgångspunkt. För min del blir det oftast Dr Pepper som komplement till rom. Dr Pepper och Captain Morgan = Dr Morgan.

Julmust + valfri mörk rom = tomtejävel (funkar även med påskmust..)

måste plusetta, Appleton. Min favorit där blir grad reserva. :)

• 1 month later...
Publicerat

Gick till andra skåpet nu när semestern har anlänt så hade jag tänkt mig en god lätt rökig singel malt.

Men då stod den här och log och tyckte att lite rom att fira semestern med istället för singel malt skulle sitta fint.

Jag brukar inte var så svår övertalad så det fick bli så singel malten kan jag ta någon annan dag semestern är lång.

post-3031-0-66344200-1310753191_thumb.jp

Lasse

Publicerat

Håhåjaja, Matusalem!

Mumma!

Publicerat

Håhåjaja, Matusalem!

Mumma!

Japp den är riktigt god :wub:

Lasse

Publicerat

Matusalem ska vara riktigt bra, kan även skarpt rekommendera Mount Gay som nu finns tillfälligt på bolaget

• 2 weeks later...
Publicerat

det har blivit en plantation ikväll sen tog flaskan slut å det var inte helt fel, jag hällde upp åt en kamrat från jaktlaget och han hade lite svårt säga vad det var mer än att det var riktigt gott.

Publicerat

en favorit är Trois Riviéres, köpte 4 flaskor -1980 för 6 år sedan & är inne på sista... tyvärr.. men sitter just nu med ett glas Ron Zacapa Centenario 23 A :P

J.

Publicerat

jag vill rekomendera denna Rum Plantation 20th Anniversary Extra Old ,har numera slutat att pimpla viire pine å njuter av denna...

• 5 months later...
Publicerat

Ett tips:

Skulle göra en Tiramisu en kväll men saknade Masala-vin. Vad göra? Jo, jag hade i en slurk Plantation istället och det blev så jäkla bra (tyckte även frugan) så numera har jag alltid Rom i Tiramisun.

Alla vägar bär till Rom, eller?

Publicerat

Skulle man utan att överdriva säga ja :-)

Publicerat

En prisvärd flarra på Systemet är Angostura 1919, riktigt god som avec eller i en fickplunta men lika god till romdrinkar och som krydda. En hörnsten i husapoteket!

Publicerat

brukar blanda ihop en drink bestående av Kaptenen, cola , redbull och lime = Kent-Morgan! :D

Publicerat

Ni måste prova den 12 åriga diplomaticon, SYSTEMBOLAGET, den är helt galet bra.