Publicerat Maj 29, 201114 yr Håller på att skriva licensansökan på farsans gamla m/96 men jag fattar inte vad jag ska skriva som Vapen-ID och Tillverkningsnummer... ovanpå står det Waffenfabrik Mauser, Oberndorf, 1900 och sen ett 5-siffrigt nummer som inleds med antingen O.G. eller möjligen D.G. På vänstra sidan finns även ett 3-siffrigt nummer, mycket smått. På siktet står det: SM sikte F-ram m/55 Vid pipans fäste i kolven ett krönt 065 och på undersidan strax framför bygeln finns ett krönt 266. Så vilka nummer ska skrivas var? Nån som har en susning? Farsans gamla licens från 30-talet har inga nuffror alls angivna...
Publicerat Maj 29, 201114 yr låter ju som om vapen id bör vara det O.G och dom fem siffrorna men är inte säker.
Publicerat Maj 29, 201114 yr Vapen ID har du inte, men skriv in det femsiffriga på tillverkningsnummer så blir det nog bra!
Publicerat Maj 29, 201114 yr Vapen ID har du inte, men skriv in det femsiffriga på tillverkningsnummer så blir det nog bra! Jo det stämmer, kollade min också Tillv nr är det som står på sidan i 5 siffror. Har för mig att Vapen id är ett relativt "nytt" påfund och inte finns på äldre vapen. Någon såm vet om man får ett Vapen id eller måste ansöka om det på nytt om man inte har det?
Publicerat Juni 8, 201114 yr Polisen ger bössan ett vapenID när du söker licensen, det kommer stå på din nya licens.