Publicerat Maj 30, 201115 yr Var på stan idag för att köpa en elegant läderpung till min mobil. Jag var inte jätte förvånad när jag kom hem tomhänt. Jag gjorde en själv. 2 mm shaft-läder (22*8,5 cm), 0,36 flätlina vaxad. Finishen är neutral skokräm. Jag använde en dremel för att arbeta in den. Använde ingen läderplastik för att forma den. Tänker mig att ficksvetten och fickfriktionen kommer att lösa detta självt. Redan efter 30 minuter har lädret börjat forma sig själv runt mobilen. Vad tycks?
Publicerat Maj 30, 201115 yr Författare Jag ritar av och snurrar upp telefonen på högkant. Jag lägger på ytterligare 2,5 mm. Jag kommer att köra sömmarna 5 mm in. Jag upptäckte att vanlig skokräm fick baksidan på shaft-lädret att lägga sig och sluta tråda direkt.
Publicerat Maj 30, 201115 yr Författare Hållaren till kapskivor till dremelverktyget fungerar till att polera kanter med.
Publicerat Juni 2, 201114 yr Författare Har kört ett par dagar nu och passformen börjar bli perfekt. Man kan hålla den upp och ner utan att den trillar ur men om man klämmer lite på kanterna och skakar så kommer den direkt. Jättenöjd.