Publicerat Maj 30, 201114 yr ...eller inte Molybeläggning av kulor i kortversion: Häll ner kulorna i tumlare tillsammans med keramiska "kulor". Strö över 1-2 teskedar molypulver. Snåla INTE med molypulvret - man kan i princip inte ha i för mycket, men däremot för lite = otillräcklig beläggning = skit. Låt tumlaren gå i 3 timmar. Kulorna är nu mättade med molypulver och därför lite "flammiga" (så här ska det se ut): "Sila" ut kulorna och lägg dem i vanlig torr tumlarmedia (notera flammigheten på kulorna): Kör nu tumlaren i drygt tre minuter för att få bort överflödigt moly. Presto! Kulorna ska sedan se ut som Lapua Silver Scenar: Moly är EXTREMT grisigt och lämnar fläckar på precis allting (1000 ggr värre än trycksvärta )
Publicerat Maj 31, 201114 yr Dom ser rédit fina ut. Jag misstänker att man bör ha en särskild tumlare o köra dom i annars blir väl ala kulor mer eller mindre molyade. //
Publicerat Maj 31, 201114 yr Härligt, kanske läge att lägga in en beställning så småningom? Inte säker på att jag vill hålla på med molykladd eftersom analt pipgnuggande inte ligger för mig. Oavsett så ser det ju redigt proffsigt ut Rikard
Publicerat Maj 31, 201114 yr Det ser ut som att Rikard, förutseende nog har latex handske på sig, dvs inga bekymmer där inte, mina fingrar är rena i nuläget men visst förr förra helgen var de allt bra skitna efter två dagar med att ladda molypilar. /Christian
Publicerat Maj 31, 201114 yr Ser bra ut! Jag har testat detta att molla några gånger också fick tipset av maddog att tillsätta värme. Satte kupevärmaren under på 2000W och täckte med en kartong burken blev rejält varm och kulorna fina så värme är nog ett bra tips, men finns 100tals sätt att molla som fungerar så är nog egentligen inte så noga. BTW: är det A-max 105?
Publicerat Maj 31, 201114 yr Btw- ja det är det visst det, skall bli intressant om jag får dem att slå, i Mikes 243:a har de skjutit tätt. /Christian
Publicerat Maj 31, 201114 yr Btw- ja det är det visst det, skall bli intressant om jag får dem att slå, i Mikes 243:a har de skjutit tätt. /Christian Jag har aldrig testat dem men vågar nog lova att dem skjuter fint ändå, gör dem det i Mikes sunkiga .243 så kan du väl själv ana hur det blir i en top notch 6XC
Publicerat Maj 31, 201114 yr Författare Härligt, kanske läge att lägga in en beställning så småningom? Det är faktiskt rätt trôkigt att pyssla med, om jag ska vara ärlig. Inget jag lär försörja mig på framöver iaf T.o.m. så trôkigt att jag överväger att sluta skjuta mollat i TRG:n. Men för enstaka tillfällen så är det helt ok, om nån vill prova på och inte hittar färdigmollade kulor. Jo, man får ha en separat tumlare. Jag fick med två tumlarbyttor när jag köpte molykitet från Vapex.