Publicerat Maj 31, 201114 yr Då har jag tillverkat en yukon skinner med buffelhorns skalor och mosaik pins. Slida i svart kydex. Berätta vad ni tycker. Så ser den ut. Buffelhornet var ett skönt material att arbeta med, men kydexen är svårt att göra slida med, dock så är nog yukon bladet svårt att göra en slida till överhuvudtaget skulle jag tro. berätta vad ni tycker. Mvh: Strid
Publicerat Maj 31, 201114 yr Den fick du till bra! Jag gjorde en likadan förra året tror jag det var när jag hade börjat fumla med knivar och framförallt fulltangare. Som flåkniv funkar den riktigt bra om jag skall vara ärlig. Snuskigt vass är min också! Det är en intressant knivmodell och med lite övning så går det undan när man flår. Vad gäller slira till den så gjorde jag en i shaftläder där jag pressade in lädret in i fingerhåler från undersidan som skydd för att den inte skulle ramla ut. Dock använde jag den sliran som övninsobjekt vid färgning så den ser ut som den kommer från ett dagis eller liknande nu...
Publicerat Maj 31, 201114 yr Det var en trevlig sak! Gillar särskilt skaftet som blänker så vackert i svart.
Publicerat Juni 1, 201114 yr Både fräck och snygg. Och trevligt att läsa Wizards kommentar om hur den funkar i praktiken. Det är något jag funderat ganska mycket över...
Publicerat Juni 1, 201114 yr Författare Ja absolut, eftersom att jag aldrig har flått ett djur, eller skutit något större än en kråka så kan jag inte uttala mig i frågan. Det var en kul modell att göra, jag gillar knivar även om jag inte använder dom så flitigt, visst täljer jag och så men inte tex flå ett djur, eller använder en buköppnare som jag håller på med. Wizard: nu när jag testat sätta i och ta ur kniven ur kydexslidan och den känns som att den fungerar bättre och bättre. Mvh: strid
Publicerat Juni 1, 201114 yr Tjena stridarn :-) Den där fick du till jättebra. Buffelhorn är snyggt också o du har fått en fin finish på den. mina vänner jag har i USA skulle älska den här sorten lite åt amerika hållet
Publicerat Juni 1, 201114 yr Författare Ën sak jag tyckte var lite mysigt med buffelhornet var först lukten! och "ådringen" som är i den. mvh: strid