Publicerat Juni 1, 201115 yr hejsan hojsan ! som ganska ny "utexaminerad" IDPA SO undrar jag finns det nå IDPA verksamhet i sverige?
Publicerat Juni 1, 201115 yr hejsan hojsan ! som ganska ny "utexaminerad" IDPA SO undrar jag finns det nå IDPA verksamhet i sverige? Är detta av intresse? http://skytteforum.com/default.aspx?g=posts&m=4880 Hur gick det med köttet som du skulle torka?
Publicerat Juni 1, 201115 yr Författare Är detta av intresse? http://skytteforum.com/default.aspx?g=posts&m=4880 Hur gick det med köttet som du skulle torka? köttet blev väl helt ok :F lite mysko blå färg fick stekarna men hjärt bitarna blev SUPERBA!(har inte vågat knappra på stekarna som också blev lite för torra) försöker hålla mig till ett minimal antal(är aktiva på alltförmånga för att kunna faktist vara "aktiv") forum och med tanke att vi nu har vår egen "pistol/revolver" del funderade jag på att fråga här
Publicerat Juni 1, 201115 yr Författare IDPA har jag inte hört om men IPSC finns och frodas. japp att IPSC finns vet jag vi fick just tummer ur rumpan och igång verksamheten för IDPA i finland. vad jag vet så finns det en hel del IDPA skytte i danmark redan!
Publicerat Juni 1, 201115 yr Kruxet är att skjuta på måltavlor på "bovar" och liknande i "self-defence" sammanhang inte är kurant i Sverige och bedrivs bara militärt och möjligen som skyddsvakter eller motsvarande - kreti och pleti har med andra ord inget där att göra. Skaffa vapen för självförsvar som ändamål är inte ok här och således lär du inte hitta en klubb som bedriver detta då jag är tämligen säker (rätta mig gärna om jag har fel) på att det inte är sanktionerat som skytteform. Hänger man upp en måltavla på en skytteklubb med en "person" på så lär man bli utesluten illa kvickt om det är en seriös klubb. I Sverige pysslar vi med jakt och sportskytte - inget annat. (med vissa undantag) Det är min analys av situationen i alla fall. (och jag är beredd att hålla med)
Publicerat Juni 1, 201115 yr haha. jag hade lätt varit med på sånt skytte. har aldrig förstått det roliga med att skjuta på orangea ringar o tringlar o andra kosntigheter. kan det vara kul? tyvärr är som bekant sverige nu mer forum för för vad som av omvärlden betraktas som en kontroversiell krets dårar, men det har tyvärr invånarna här ej ännu insett. nä idpa går nog inte hem i töntarnas land.
Publicerat Juni 1, 201115 yr Författare Kruxet är att skjuta på måltavlor på "bovar" och liknande i "self-defence" sammanhang inte är kurant i Sverige och bedrivs bara militärt och möjligen som skyddsvakter eller motsvarande - kreti och pleti har med andra ord inget där att göra. Skaffa vapen för självförsvar som ändamål är inte ok här och således lär du inte hitta en klubb som bedriver detta då jag är tämligen säker (rätta mig gärna om jag har fel) på att det inte är sanktionerat som skytteform. Hänger man upp en måltavla på en skytteklubb med en "person" på så lär man bli utesluten illa kvickt om det är en seriös klubb. I Sverige pysslar vi med jakt och sportskytte - inget annat. (med vissa undantag) Det är min analys av situationen i alla fall. (och jag är beredd att hålla med) i Finland är det likadant,bara att IPSC har inget att göra med practical längre det har blivit en ren sport så att säga.men i Finland bedrivs mycket Reservist skytte ( tydligen ok att skjuta mot pappersfigurer då det främjar statens säkerhet, pappersfigurer som är tagna från IPSC.)tyvärr har vår kära SRA drivit sig mot IPSC alltför mycket och i praktiken finns det ingen skillnad på dom förutom att man får ha camoflage kläder på på tävlingar. enda skillnaded du ser på en 3gun och sra tävling är just bara kläderna. så istället för att börja en ny sport så togs in redan fungerande IDPA var fokus ligger på hur bra du skjuter och inte hur snabbt du springer. och man har ju full möjlighet att modifiera grenar så att de passar landets PK linje och regler. fast att dra igång en får vara inte vara debatt tycker jag vi kan lämmna. smaken som baken så sagt alla har rätt till sin egen rumpa.
Publicerat Juni 1, 201115 yr köttet blev väl helt ok :F lite mysko blå färg fick stekarna men hjärt bitarna blev SUPERBA!(har inte vågat knappra på stekarna som också blev lite för torra) försöker hålla mig till ett minimal antal(är aktiva på alltförmånga för att kunna faktist vara "aktiv") forum och med tanke att vi nu har vår egen "pistol/revolver" del funderade jag på att fråga här Ok! Det var en torr senvinter och köttet torkade extremt fort för´mig, några bitar som var tunna blev lite gråbruna och det är bara att det har torkat för länge men fullt ätbart. Ok! Kör hårt!
Publicerat Juni 1, 201115 yr IPSC frodas just för att man jobbat synnerligen hårt och målmedvetet på att renodla verksamheten till en ren tävlingsform... jag skjuter inte själv dynamiskt, men jag är övertygad om att man inte kommer äventyra sin relativt nyvunna status som accepterad skytteform med rätt att skriva ut aktivitetsintyg... räkna inte med någon ändrad inriktning, eller parallell "praktisk" verksamhet, mao.