Publicerat Juni 1, 201114 yr Har sett att vallarna börjat slås på väg till jobbet sedan någon vecka. Idag slogs de första hemmavid. Det jag funderar på är om rävvalparna vågar sig ut så här tidigt eller om man skall vänta ytterligare någon vecka eller två. Vad tror ni? Eller har ni rent av sett rävvalpar ute på gärdena redan?
Publicerat Juni 1, 201114 yr Har sett att vallarna börjat slås på väg till jobbet sedan någon vecka. Idag slogs de första hemmavid. Det jag funderar på är om rävvalparna vågar sig ut så här tidigt eller om man skall vänta ytterligare någon vecka eller två. Vad tror ni? Eller har ni rent av sett rävvalpar ute på gärdena redan? Jag har inte sett några vaöpar ännu men lika här så har de börjat att slå. Personligen hoppas jag på att de väntar minst 2 veckor till innan mina åkrar slås för att ge mig större chans att skjuta en valp eller flera. //
Publicerat Juni 1, 201114 yr I Roslagen har vi sett två valpar, kattstora, så slår de så tror jag definitivt att det är värt att sitta! Mvh!
Publicerat Juni 1, 201114 yr Författare Då går jag ut en vända när jag lagt ungarna. Det är ju i alla fall fint väder...
Publicerat Juni 2, 201114 yr Har sett att vallarna börjat slås på väg till jobbet sedan någon vecka. Idag slogs de första hemmavid. Det jag funderar på är om rävvalparna vågar sig ut så här tidigt eller om man skall vänta ytterligare någon vecka eller två. Vad tror ni? Eller har ni rent av sett rävvalpar ute på gärdena redan? Tyvärr,här är det är råkidden som ligger risigt till nu. Såg i veckan att ett kid blivit manglat på en vallåker,och en rävhona satt och bara väntade i utkanten på att jag och min hund skulle försvinna.Det är många munnar i lyan att mätta, men valparna kommer, de blir ju MYCKET godsaker framöver när vallarna slås.