Publicerat Juni 1, 201114 yr Välkomna på kulstig 5e juni på örnäs skjutbana utanför Kil. Anmälan kl 08.00-11.00 Valfri kaliber. Det går åt 24 skott till stigen, den som vill kan ta några serier på insatsen (4 skott per serie) Anmälningsavgift 100kr. Vildsvinsvakjakt utlottas på startkortet bland ALLA startande. Elsvets utlottas på startkortet bland de som stannar kvar på prisutdelningen. Mvh/ Henrik
Publicerat Juni 1, 201114 yr Japp, kalibern är valfri, det går med 22lr. Avstånden brukar variera från 15 till 80 meter med olika djurfigurer. För två år sedan sköt jag den med 9,3X57 och öppna riktmedel, skitskoj och jag kom inte ens sist. Ungarna sköt då med 22an, liggande med benstöd. Kunde ha tänkt på att öppna en tråd om detta men det har jag inte, bra att du tänker längre smurf Själv ska jag hänga på kl 08.00, sen har jag massor att göra i andra ändan av Värmland, men jag missar ogärna denna kulstig som faktiskt är riktigt skoj. Hur känner man igen dig Henrik? Vore kul att hälsa. Man kanske ska ta jaktsidankepan om det finns fler forumfolk i svängarna.
Publicerat Juni 1, 201114 yr Hur känner man igen dig Henrik? Vore kul att hälsa. Man kanske ska ta jaktsidankepan om det finns fler forumfolk i svängarna. Han är liten och blå med vit mössa Ska se om jag inte hinner dit själv.
Publicerat Juni 1, 201114 yr Kan man skjuta flera varv, tex ett med 22an och ett med 6,5an?? Eller är det bara första varvet som gäller i tävlingen?
Publicerat Juni 1, 201114 yr Kan man skjuta flera varv, tex ett med 22an och ett med 6,5an?? Eller är det bara första varvet som gäller i tävlingen? Jag tror inte det är något problem att köra ett varv till, men jag har inte gjort det.
Publicerat Juni 2, 201114 yr Författare Hej. Det finns olika klasser att anmäla sig i beroende på ålder och kön. Men det finns även en öppen klass där skjutresultatet inte räknas och priserna från prisbordet lottas ut. Jag tror inte det finns nått som hindrar om man vill gå flera varv, men det är bara första varvet som gäller om man ska skjuta "tävlingsklass", då kan man gå ett "tävlingsvarv" först och sen ett "öppet" varv. Ska höra med resten av arrangörerna så återkommer jag med svar. Jag har hand om 3e stationen där man skjuter på björnfigurer, vet inte än om jag markerar eller sitter vid skjutplatsen. Har dåligt med folk som hjälper till så tyvärr kan jag nog inte skjuta själv. Hur man känner igen mig? Se bilden ovan (Är ungefär 3 äpplen hög, brukar ha jeans, svart keps och luvtröja) Mvh/ Henrik
Publicerat Juni 2, 201114 yr Författare Hej! Nu har jag hört mig för angående "flera varv". Man får gå hur många varv som helst, men ska man va med i tävlingsklass måste man skjuta den rundan först, sen är det bara att gå stigen igen i öppen klass. Mvh/Henrik
Publicerat Juni 5, 201114 yr Skyttet gick sådär, men ALLA andra fuskade och hade kikare på bössan Man blir ju liiite impad av gubbarna som dunkar in 4 skott hålihål med 22a på station efter station på varierande avstånd och byig vind.
Publicerat Juni 5, 201114 yr Hade ju planerat att åka dit men när klockan ringde i morse känndes huvet för tungt.. Men nästa år så
Publicerat Juni 5, 201114 yr Författare Jo dom är inte bet att hålla i med .22orna. Var lite spännande att kika på särskjutningen också Vilken tid sköt du ungefär MarkusR? Jag satt på björn-stationen och skrev från ca 09.45. Hittade en 9,3x57 hylsa i ena hinken när vi plockade ihop efter stigen, hade för mig du skrev någongång att du sköt med en sån? Mvh/ Henrik
Publicerat Juni 6, 201114 yr Jo dom är inte bet att hålla i med .22orna. Var lite spännande att kika på särskjutningen också Vilken tid sköt du ungefär MarkusR? Jag satt på björn-stationen och skrev från ca 09.45. Hittade en 9,3x57 hylsa i ena hinken när vi plockade ihop efter stigen, hade för mig du skrev någongång att du sköt med en sån? Mvh/ Henrik Stämmer bra att jag körde 9,3, jag gick ut kl 0810 och var klar ca 9.30, missade dig mao. Jag hittade inta alla hylsor så det kan stämma bra.
Publicerat Juni 7, 201114 yr Författare Conny och Jonas och Niklas Bergström tappade 1 poäng, men Conny gick före på skiljemål. Jonas och Niklas fick skjuta isär då dom tappade på samma ställe. Jonas vann särskjutningen. Kristian Larsson sköt fullt och vann alltihopa. Mvh/ Henrik