Publicerat Mars 19, 200620 yr Var på skeet banan söndgas morgon. Brrr, det blåste liiite kallt. Skyttet var inte på topp. 3 serier blev det. Skönt att det är igång.
Publicerat Mars 19, 200620 yr Härligt! Här öppnar inte skeet banan föräns i Maj...tyvärr... var iväg i morse till den vanliga skjutbanan...ställde upp en rådjurs tavla på 100m vallen och tränade lite knästående skytte...gick över förväntan faktiskt.... Mvh Fredde
Publicerat Mars 19, 200620 yr Här har inte Banan öppnat så här är det bara att vänta ett tag till iaf, men sedan så ska det skjutas så att pipan glöder
Publicerat Mars 19, 200620 yr Härligt med premiär....själv brukar banorna hemma öppna i maj, men om det finns någon uppsalabo på forumet vet denne kanske när banorna här nere öppnar????? Och vart de ligger.........
Publicerat Mars 19, 200620 yr ja man länktar riktig satt man får pröva vad ny bössan värkligen går för
Publicerat Mars 20, 200620 yr men om det finns någon uppsalabo på forumet vet denne kanske när banorna här nere öppnar?? Och vart de ligger......... I Uppsala har du ju Ekebyboda som är en fin anläggning, vet ej någon hemsida men jag tror att Uppsala Jsk har någon, prova att sök. Vi har annars en fin älgbana, trap och skeet som öppnar i början på maj. http://www.jagareforbundet.se/uppsala/tier...lfta-soderfors/ Fors skyttecenter ligger 5,5 mil från Uppsala men det är väl inget avstånd för en norrlänning??
Publicerat Mars 20, 200620 yr I Haparanda har vi ingen bana så man får själv fara ut med kastaren och skjuta men det funkar ju bra det me. Hade en trappbana här men kastaren blev stulen så klubben hade inte råd att köpa en ny.
Publicerat Mars 20, 200620 yr I Uppsala har du ju Ekebyboda som är en fin anläggning, vet ej någon hemsida men jag tror att Uppsala Jsk har någon, prova att sök.Vi har annars en fin älgbana, trap och skeet som öppnar i början på maj. http://www.jagareforbundet.se/uppsala/tier...lfta-soderfors/ Fors skyttecenter ligger 5,5 mil från Uppsala men det är väl inget avstånd för en norrlänning?? Hehe, nej i jämförelse med att åka hem till Sundsvall så är det ju betydligt närmare ;D ;D Den i Ekebyboda ligger ju bara strax utanför stan så dit tar jag mig ju utan problem!! Tack så mkt för svaren!!! Nu blir det en lite roligare vår - måste bara få ner ett vapenskåp alt. köra på vapnet under sängen metoden ;D Men man vet ju aldrig med det där, visserligen bor jag på översta våningen i höghuset men om den skulle bli stulen så är jag rökt!!! Nog bättre att försöka få ner ett skåp.....
Publicerat April 4, 200620 yr Författare Var ute i går kväll. (Olympisk skeet) 20-19-16 Det började ju hyfast sen blev det svammel ;D
Publicerat Maj 16, 200620 yr sesongens andra kväll på skeet-banan...efter att ha haft otroligt stora problem med "tornen" så har pluggen äntligen släppt...ikväll krossades det duvor även från "tornet" ..."lådan" har gått bra hittils *peppar peppar*, men skulle kunna ge mig f*n på att den också börjar att trilskas ...längtar redan till nästa tisdag! Hur går det för er då? /Fredde
Publicerat Maj 17, 200620 yr I lördags sköt jag 100 skott på 50m viltmål(älg) för första gången i år,gick över förväntan 457 av 500. I kväll blir det en till 100skotts repa på lillälgen. /Micke
Publicerat Maj 17, 200620 yr mmmm gott att förberedelserna dragit igång.. Va på banan och sköt jägartrapp igår... Det blev 2 st 23 serier så det får man ju vara nöjd med.. var ju första för säsongen... tänkte man skulle lägga mer vikt vid kulskytte iår... duvor har man skjutit så mkt så det sitter ju i ryggen... en man får ju underhålla svingen med.... Mvh Tomas
Publicerat Juni 1, 200620 yr Författare Skeet 22-17 Så irriterande när några står och tjattrar bakom när man ska skjuta. Hmm, får nog säga till nästa gång på skarpen..
Publicerat Juni 2, 200620 yr Det handlar inte att dom pratar utan om att du inte kann stänga ute judet och konsentrera dig ;)